وی افزود: براساس برنامهریزی صورت گرفته مردم باید از این مقدار 10 درصد از طریق مترو، 40 درصد از طریق اتوبوس و 20 درصد نیز از تاکسی استفاده کنند که این مهم نیازمند سرمایهگذاری و اقدامات پژوهشی برای رسیدن به هدف است.
رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس در شهر مشهد داریم که از این تعداد هزار دستگاه به دلیل مشکلات مختلف توان سرویسدهی به مردم را ندارند و این در حالی بوده که طبق برنامه باید 350 دستگاه اتوبوس جدید به شهر مشهد اضافه شود.
قدیری تاکید کرد: باید در این امور از ظرفیتهای دانشگاه استفاده شود و دانشگاه فکری در ارتباط با حملونقل و ترافیک شهری مشهد داشته باشد، همچنین دانشگاه فردوسی مشهد نیز طرحهای خود را به شورای شهر و شهرداری ارائه دهد اما در حال حاضر اکثر طرحها از دانشگاه صنعتی شریف است.