۴۰ میلیارد ریال برای کاشت نهال در کویرمیقان اراک اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این استان برای کشت نهال در اراضی بحرانی در بخش کویری تالاب میقان اراک اختصاص یافت
کد خبر: ۷۸۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 12 October 2019

۴۰ میلیارد ریال برای کاشت نهال در کویرمیقان اراک اختصاص یافت

عبدالحسین محمدی افزود: با اختصاص این منابع مالی انواع نهال‌های مقاوم و سازگار با منطقه در یک‌هزار هکتار از اراضی حاشیه کویر میقان اراک کشت می‌شود.

وی ادامه داد: مقابله با گرد و غبار، توسعه پوشش گیاهی، تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح در کویر میقان اراک است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ اصله نهال گلدانی آتریپلکس و قره داغ در اجرای این طرح در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی حاشیه کویر میقان کشت می‌شود.  

محمدی افزود: چاله‌کنی اجرای این طرح در کویر میقان اراک انجام شده و پیش‌بینی می‌شود کاشت این گیاهان تا سه ماه آینده انجام و عملیات غرق و حفاظت تا سال آینده ادامه یابد.

وی ادامه داد: کاشت این گیاهان به مدت ۲ سال نیازمند آبیاری و حفاظت است و پس از آن رشد  گیاهان کشت شده به‌صورت طبیعی ادامه می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: کویرمیقان اراک با مساحت ۵۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار و ۵۸۰ هکتار کانون بحرانی و در معرض خطر فرسایش است که با توجه به همجواری این اراضی به روستا‌های حاشیه کویر و نزدیکی به کلان‌شهر اراک، جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با گرد و غبار در زمره اولویت‌های این اداره کل است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومترمربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی شامل می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار