نیازآب روستایی به ۲۳۰میلیاردتومان اعتبار

مدیرعامل شرکت آبفار همدان گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان طرح در حوزه آب و فاضلاب روستایی برای تامین اعتبار، در سفر هیئت دولت به همدان پیشنهاد می‎شود.
کد خبر: ۷۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 19 August 2015

مدیرعامل شرکت آبفار همدان گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان طرح در حوزه آب و فاضلاب روستایی برای تامین اعتبار، در سفر هیئت دولت به همدان پیشنهاد میشود.

به گزار تسنیم؛حبیب مومیوند با اعلام اینکه باید حداکثر بهرهبرداری را از سفر هیئت دولت به استان همدان داشته باشیم، اظهار داشت: حوزه آب و فاضلاب روستایی استان همدان برای رفع بحران آب به اعتبارات بالایی نیاز دارد که خوشبختانه وضعیت تصویب و تخصیص اعتبارات این حوزه در دو سال گذشته بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای تصویب در سفر هیئت دولت به استان همدان آماده ارائه شده است، گفت: در مجموع در سفر هیئت دولت به استان همدان درخواست تخصیص 230 میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و فاضلاب روستایی را داریم تا بخشی از مشکلات آبرسانی به روستاها برطرف شود.

مومیوند عنوان کرد: تخصیص اعتبار موردنیاز برای تکمیل 19 پروژه مجتمع آبرسانی از جمله پیشنهاداتی است که در این سفر به هیئت دولت ارائه می‏شود، از این رو از هیئت دولت درخواست داریم تا برای اجرا و تکمیل این طرحها که 197 روستا را تحت پوشش قرار میدهد 58 میلیارد تومان اعتبار تصویب کرده و به طور کامل تخصیص دهد.

وی تصریح کرد: همچنین در این سفر از هیئت دولت خواسته می‏شود تا اعتبار 18 میلیارد تومانی برای تکمیل طرح فاضلاب 8 روستای بالادست سد اکباتان تخصیص پیدا کند تا بتوان تا پایان امسال و سال آینده آنها را به بهرهبرداری رساند.

مومیوند با اعلام اینکه هر چه سریعتر باید وضعیت فاضلاب این روستاها تعیین تکلیف شود، گفت: با اقدامات صورت گرفته طرح فاضلاب دو روستای سیمین و ارزانفود امسال تکمیل شده و به بهرهبرداری می‏‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای همدان با تاکید بر وجود بحران آب در روستاهای استان همدان اظهار داشت: برای تکمیل زیرساختهای آب روستایی همدان و مدیریت بحران نیاز است تا هیئت دولت 154 میلیارد تومان به استان همدان اعتبار تخصیص دهد.

وی با اشاره به اینکه با کاهش بارندگیها و افت منابع آب زیرزمین وضعیت آبرسانی به روستاها دشواریهای بسیاری دارد، تصریح کرد: امیدواریم در سفر هیئت دولت با تخصیص مناسب اعتبارات مشکلات آبرسانی به روستاها را برطرف کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار