استاندار آذربایجان شرقی:

هیچ دانش‌آموز روستایی نباید از ادامه تحصیل بازماند

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که هیچ دانش‌آموز روستایی نباید به خاطر نبود بودجه از ادامه تحصیل بازماند، افزود: 15 میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستاهای دورافتاده استان اختصاص می‌یابد تا از نعمت تحصیل محروم نمانند.
کد خبر: ۷۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 20 August 2015

به گزارش تابناک تبریز دکتر اسماعیل جبارزاده عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به بازگشایی مدارس و پروژه مهر، تاکید کرد: برای بازگشایی آبرومند و بدون کم و کاست مدارس همه باید کمک کنند و آموزش و پرورش زمانی موفق است که همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: تخصیص اعتبارات آموزش و پرورش 120 درصد بوده که این میزان تخصیص در هیچ یک ازدستگاه‌های استان صورت نگرفته و این امر ناشی از توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: ظرفیت بزرگی در آموزش و پرورش استان وجود دارد و همه باید با همدلی و همراهی اول مهر را با موفقیت آغاز کنیم.

وی بر جلب مشارکت خیران در برنامه‌های بازگشایی مدارس و سایر برنامه‌های آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: همان‌گونه که مردم در آغاز ماه مبارک رمضان مساجد را غبارروبی می‌کنند باید فرهنگ غبارروبی مدارس نیز دو روز قبل از شروع سال با حضور خود دانش‌آموزان انجام شود که موجب ارتقای روحیه تعامل در بین آنها می‌شود.

جبارزاده همچنین با اشاره به نیاز فوری 61 مدرسه استان برای بازسازی، تاکید کرد: بازسازی این مدارس تا آغاز بازگشایی مدارس در اول مهر با کمک نوسازی مدارس انجام شود.

وی اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل دانش‌آموزان لازم التعلیم اعتبارات لازم تخصیص خواهد یافت و 15 میلیارد ریال پرداخت می شود تا کودکان در روستاهای دورافتاده به خطار نبود منابع مالی از نعمت تحصیل محروم نمانند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: در دو سال اخیر اتفاقات ارزشمندی در استان صورت گرفته و این مجموعه از روزمرگی خارج شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی در زمینه برنامه‌های ورزشی و المپیادهای مختلف نیز آموزش و پرورش استان حضور موثری داشته و این برنامه‌ها موجب معرفی بیشتر تبریز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شده است.

جبارزاده گفت: رفت و آمد دانش‌آموزان و مسوولان استان‌های مختلف به تبریز در قالب برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی موجب شده تا این شهر از رکود خارج شده و شاهد رونق تجاری باشد.

وی با اشاره به دغدغه مسوولان استانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت، گفت: در تابستان سال 94 برنامه‌های خوبی در حال اجراست که ان‌شاءالله در نهایت گزارش خوبی از این برنامه‌ها دریافت خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که سامان‌دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان از اقدامات ارزشمند محسوب می‌شود، افزود: با توجه به تدابیر صورت گرفته نقل و انتقال‌ها با عدالت کامل صورت گرفته و خواسته‌های قانونی فرهنگیان محقق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای بازگشایی مدارس، گفت: 8500 مدرسه در سطح استان همزمان با آغاز سال تحصیلی شروع به فعالیت خواهند کرد.

جعفر پاشایی از آغاز اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان استان قبل از شروع سال تحصیلی خبر داد و گفت: علی‌رغم تنگناهای اعتباری و مالی، سامان‌دهی نیروی انسانی را با قدرت آغاز خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به میزبانی تبریز در المپیاد ورزشی دختران دانش‌آموز سراسر کشور، یادآور شد: در این المپیاد دو هزار دانش‌آموز شرکت داشتند و علاوه بر آن میزبان طرح بزرگ یاوران نماز در تبریز بودیم که 700 مدیر و مسوول مدارس شمال‌غرب کشور در این طرح شرکت کردند.

پاشایی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در استان، گفت: آذربایجان شرقی میزبان 12 رویداد مهم علمی، فرهنگی و ورزشی منطقه‌ای و کشوری در سال جاری بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار