استاندار آذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در بخش معادن مس و صنایع پایین‌دستی مس جزو هسته‌های کلیدی سند توسعه استان است

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی آذربایجان شرقی، از شناسایی پهنه‌های معدنی استان به روش پروازی خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش معادن مس و صنایع پایین‌دستی مس جزو هسته‌های کلیدی سند توسعه استان است که بسته‌های سرمایه‌گذاری آن آماده ارایه به بخش خصوصی است.
کد خبر: ۸۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 25 August 2015
به گزارش تابناک تبریز استاندار آذربایجان شرقی گفت: بر اساس سند تدبیر توسعه استان، بسته‌های سرمایه‌گذاری در همه شهرستان‌های استان آماده ارایه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

دکتر اسماعیل جبارزاده در گفت‌وگو با شبکه خبر صدا و سیما، با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان با مشارکت اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران، گفت: این سند بر مبنای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و با نگرش پساتحریم تدوین شده است.

وی با اشاره به مشکلات برنامه‌ریزی جامع از قبیل آرمان‌گرایانه بودن اهداف و خارج از اراده دولت بودن مولفه‌های آن، گفت: با نگاه به این مشکلات ما برنامه‌ریزی منطقه‌ای را ترجیح دادیم که در این روش، واقعیت‌ها به جای اهداف بلند و آرمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جبارزاده گفت: سند تدبیر توسعه استان بر اساس ظرفیت‌ها و مشکلات بومی و با روش هسته‌های کلیدی تدوین شده و ویژگی مهم آن این است که هر 21 شهرستان استان برنامه متناسب با فرصت‌ها و تنگناهای خود دارد.

وی افزود: بر اساس این سند، بسته‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در تمام شهرستان‌ها آماده ارایه به بخش خصوصی است و فرمانداران مکلفند اهداف این سند را عملیاتی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی، احیای واحدهای صنعتی تعطیل شده را اولویت نخست استان در بخش صنعت عنوان کرد و گفت: در مرحله بعدی ایجاد واحدهای جدید تولیدی بر اساس ظرفیت‌های استان مورد توجه است.

وی با اشاره به این که اغلب شهرستان‌های استان، پتانسیل کشاورزی دارند، افزود: توسعه کشاورزی به روش‌های نوین و ارتقای بهره‌وری و توسعه صنایع تبدیلی در این بخش جزو اهداف همه شهرستان‌های استان است.

جبارزاده، بخش تجارت را یکی دیگر از هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه استان عنوان کرد و گفت: توسعه بازار تبریز و ایفای نقش تجاری در منطقه جزو اهداف سند توسعه استان است که بر اساس آن توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه و تامین نیاز بازارهای منطقه پیش‌بینی شده است.

جبارزاده افزود: در بخش سنگ‌های تزیینی هم پتانسیل بسیار بالایی داریم که در این راستا ایجاد شهر یکصد هکتاری سنگ در شهرستان آذرشهر پیش‌بینی شده و آماده حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

استاندار آذربایجان شرقی، توسعه صنعت خشکبار، توسعه ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر و توسعه صنایع پتروشیمی را از دیگر محورهای توسعه استان برشمرد و گفت: ما در بین همه ظرفیت‌های استان، تعدادی را به عنوان اولویت اصلی تعیین کرده‌ایم و از حضور بخش خصوصی در این زمینه‌ها به طور کامل حمایت می‌کنیم.

وی از همه هم‌میهنان، سرمایه گذاران و علاقمندان به تولید و صادرات دعوت کرد تا با مطالعه سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی، برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان حضور یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار