تشديد «نقرس» با مصرف گوجه فرنگي

کد خبر: ۸۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۶ 29 August 2015
بيماري نقرس يکي از موارد بسيار پيشرفته بيماري آرتروز است. از نظر آماري، خطر ابتلاي مردان به اين بيماري سه برابر بيشتر از خطر ابتلاي زنان به نقرس است. هنگامي که فردي به اين بيماري دچار مي شود، خوردن برخي از غذاهاي خاص موجب عود کردن نشانه هاي

 بيماري در او خواهد شد و عده اي اعتقاد دارند که گوجه فرنگي نيز در ميان اين ليست حضور دارد. با توجه به اينکه نيوزلند داراي آماري 5 درصدي در ابتلا به نقرس است، دانشمندان مطالعات خود را در اين کشور به انجام رسانده اند. محققان دانشگاه اوتاگو در اين تحقيقات از 2051 نفر مبتلا به نقرس در نيوزلند خواستند تا پرسشنامه هايي در اين زمينه را پر کردند. 70 درصد از اين افراد اعلام کردند که حداقل يک ماده موجب تحريک نقرس در آنها شده است. از ميان اين افراد نيز 20 درصد آنها نام گوجه فرنگي را در قسمت موادي که موجب تحريک نقرس در آنها شده است، نوشته بودند.

در اين تحقيقات مشخص شده است که گوجه فرنگي به عنوان چهارمين ماده غذايي مورد مصرف منجر به عود کردن نقرس بوده است. به اين ترتيب دانشمندان به سراغ سوابق پزشکي تعداد 12 هزار و 720 بيمار آمريکايي رفتند. آنها دريافتند که مصرف گوجه موجب بالا رفتن ميزان اسيد اوريک در بدن فرد مي شود و اين ماده عملا يکي از عوامل مهم در ابتلا به نقرس محسوب مي شود.
منبع: روزنامه آفرینش
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار