استفاده رایگان شناورهای مسافری از خدمات بنادر شمال

کد خبر: ۸۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 30 August 2015


مدیر عامل بنادر و دریانوردی از تصویب استفاده رایگان از خدمات دریایی بنادر شمال کشور برای شناورهای مسافری در دریای خزر خبر داد.
خبرگزاری فارس: استفاده رایگان شناورهای مسافری از خدمات بنادر شمال

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، محمد سعیدنژاد عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه موج‌شکن و حوضچه‌های بندر انزلی این بندر را یکی از ذخایر بزرگ و ممتاز دریای خزر نامید و اظهار کرد: وجود پنج کشور دریای خزر موقعیت بسیار ممتازی را برای بنادر این کشورها ایجاد کرده است.

وی به موقعیت ویژه بندر انزلی درباره شیلات، گردشگری، کشتیرانی و ... در دریای خزر اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به دریای خزر شده است.

مدیر عامل بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بنادر نوشهر و انزلی به عنوان دو بندر مهم در دریای خزر مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، تصریح کرد: ظرفیت بندر انزلی به دلیل موقعیت ترانزیتی به سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: بندر انزلی به دلیل تغییرات ژئوپلتیکی که در منطقه به وجود آمده، از موقعیت ممتازی به لحاظ ترانزیت کالا برخوردار بوده و بندر انزلی نزدیک‌ترین نقطه به مرکز کشور است.

سعیدنژاد با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت‌ ـ‌ انزلی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: اتمام راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت‌ ـ‌ انزلی امکان مبادله کالا به خلیج فارس و دریای عمان و کشورهای همسایه غربی را فراهم می‌کند.

وی از تقاضای بسیار برای ترانزیت کالا از طریق ایران خبر داد و بیان کرد: توسعه حوضچه‌های بنادر و اسکله‌های بندر انزلی در دستور کار است.

وی به ظرفیت جابه‌جایی 20 میلیون تن کالا از طریق بنادر شمالی کشور اشاره کرد و یادآور شد: یک اسکله دیگر به‌زودی در بندر انزلی افتتاح می‌شود و تعداد اسکله‌های این بندر به 16 اسکله افزایش پیدا می‌کند.

مدیر عامل بنادر و دریانوردی بر ضرورت توسعه بنادر شمالی کشور با توجه به تقاضای کشورهای همسایه تاکید کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی به غیر از سرمایه‌گذاری تاسیسات از برنامه‌های بنادر و دریانوردی است.

وی گردشگری دریایی را از موضوعات مغفول مانده در دریای خزر ذکر کرد و گفت: دولت با تمام توان آمادگی پشتیبانی فنی و مالی برای توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر را دارد.

سعیدنژاد با بیان اینکه تمرکز جمعیت به طرف شمال کشور است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم مردم را با دریا آشتی دهیم باید امکان فعالیت‌های گردشگری دریایی را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از شناورهای مسافری که از بنادر شمالی خدمات دریایی می‌گیرند هیچ وجهی دریافت نمی‌شود و این موضوع به تصویب رسیده است.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه موضوع را برای عملیاتی شدن مصوبه مذکور پیگیری می‌کنیم، یادآور شد: موقعیت دریای خزر در بخش حمل و نقل کالا، گردشگری، صنعت و دریا قابل صرف‌نظر کردن نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار