اختصاص هزار ميليارد تومان براي توانمندي روستاييان در کشور

امسال هزار میلیارد تومان برای تشکیل شرکت های تعاونی تولیدی روستایی در کشور در نظر گرفته شده است تا زمینه حضور مردم در فعالیت های اقتصادی را فراهم و تقویت کند. با این طرح درصورت تشکیل شرکت سهامی خاص تحت عنوان تعاونی باشرکت 200خانوار دولت 4برابرسرمایه گذاری آنان به آنها تسهیلات میدهد.
کد خبر: ۸۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 31 August 2015
به گزارش تابناک - هرمزگان، معاون دفتر روستایی و مناطق محروم کشور در گردهمایی فرمانداران و بخشداران در بندرعباس گفت : توجه به صنایع تبدیلی در روستاها ، حضور مردم در فعالیت های اقتصادی، بزرگ سازی بخش خصوصی و تعاونی ها برای توان افزایی روستاییان از اهداف اجرای این قانون است.

رضوی گفت: درصورت تشکیل شرکت سهامی خاص تحت عنوان تعاونی باشرکت 200خانوار دولت 4برابرسرمایه گذاری آنان به آنها تسهیلات میدهد.
 
معاون دفتر روستایی و منابع محروم کشورگفت: روستاهای 50 خانوار با 35 درصد سهم اورده و 65 درصد وام ،روستاهای 100 خانوار 30 درصد سهم اورده ،150 خانوار 25 درصد سهم اورده و 200 خانوار با 20 درصد سهم اورده می توانند شرکت تشکیل دهند.

رضوی گفت: وام ها با کارمزد3 درصد و دوره تنفس یکساله به روستاییان پرداخت می شود و کارت یارانه آنها به عنوان وثیقه تلقی می شود.

معاون دفتر روستایی و مناطق محروم کشورگفت: به روستاهای مرزی بدون دریافت کارمزد وام پرداخت می شود و خانوارهای 200 خانوار روستاهای مرزی می توانند با سهم آورده 10 درصد شرکت سهامی و یا تعاونی تشکیل دهند.

رضوی افزود: این طرح در روستاها با در اختیار قراردادن زمین و مشاوره رایگان اجرا می شود و پس ازصدور مجوز در دستگاهای مربوطه و توجیه مالی طرح ،مبلغ وام به حساب شرکت های تعاونی واریز می شود.

وی گفت: افرادغیر هرمزگانی نیزمیتوانند سهامدار شرکت ها در روستاها باشند اما اولویت اجرای این قانون با طرح های مشارکتی با حضور روستاییان است.

 معاون دفتر روستایی و منابع محروم کشورگفت: فرمانداران با ارائه 80 طرح مشارکتی در روستاها می توانند برای 20 طرح غیر مشارکتی نیز تسهیلات دریافت کنند.

رصوی با اشاره به ابرسانی 7 هزار روستا با تانکر افزود: امسال 2 هزار میلیارد تومان برای ابرسانی به روستاها و بهسازی راه روستایی در نظر گرفته شده است.

وی پیش بینی کرد با اجرای طرح های ابرسانی، شمار روستاهای بی آب کشور به کمتر از 5 هزار روستا برسد.

استاندار هرمزگان نیز گفت: فرمانداران و بخشداران استان تا 15 مهر فرصت دارند 37 شرکت تعاونی تولیدی روستایی را در هرمزگان ثبت کنند.

جادری افزود: ظرفیت های زیادی در بخش های معادن ،دریا ،کشاورزی و صنایع دستی در هرمزگان بدون استفاده مانده است که با راه اندازی این شرکت های سهامی اقتصاد کشور و استان را متحول می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
جناب آقای رضوی خواهشا به داد مردم رویدر هم برسید و فکری هم به حال محرومیت های این منطقه بکنید
ما بیشترین رای را به دولت تدبیر وامید دادیم
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار