در جامعه باید اتاق فکر در همه زمینه‌ها تشکیل شود

به گزارش تابناک حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بیرجند گفت: عالمی که بر خیر استوار است، غرق در نعمت‌های الهی است.
کد خبر: ۸۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 06 September 2015

به گزارش تابناکحجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بیرجند گفت: عالمی که بر خیر استوار است، غرق در نعمت‌های الهی است.

وی بابیان‌اینکه اگر مشکلی هست از ناحیه خودمان است افزود: وقتی زمام این عالم در دست خدای مهربان است دیگر ناامیدی جایی ندارد.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: اندیشه راه‌حل مشکلات اجتماعی بوده و در جامعه باید اتاق فکر در همه زمینه‌ها تشکیل شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: رجاء مقتضی یعنی حسن‌ظن داشته باشیم و این جایگاه بالایی است که انسان امیدش فقط به خداوند باشد.

رضایی با اشاره به مفهوم رجاء کاذب گفت: رجاء کاذب امیدی است که صاحب آن امید دارد اما حرکتی نمی‌کند که این، غرور و زیان بزرگ است.

وی اضافه کرد: این عالم جایگاهی است که انسان‌ها در آن با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند اما باید امیدوار باشیم و عمل بکنیم.

امام جمعه بیرجند بابیان‌اینکه معجزه با عزم و اراده ما اتفاق می‌افتد تصریح کرد:خداوند ما را بسیار توانمند آفریده است؛ باید به توانایی‌های خود اعتقاد داشته باشیم چراکه قدرت در دستان خود انسان است.

رضایی یادآور شد: گاهی انسان‌هایی را می‌بینیم که از کاهی، کوهی می‌سازند؛ کمی به اولیای الهی نگاه کنیم؛ آن‌ها نیز با مشکلات مواجه بودند.

وی افزود: اگر مشکلی پیش آمد، حساس شویم و به دنبال راه‌حل باشیم و آن را پنهان نکنیم اما مشکلات را حساب شده بیان کنیم و درباره آن بیاندیشیم چراکه فکر است که مشکلات را حل می‌کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به توطئه‌های دشمن گفت: مرداک یهودی می‌گوید "من کاری می‌کنم که در سال 2020 مردان ایرانی خودشان زنانشان را به نمایش بگذارند".

رضایی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص توطئه‌های دشمن به بیان سخنی از ایشان با این مضمون پرداخت "بزرگترین وظیفه علمای دین، روشنفکران دانشگاهی و مسوولان، حساسیت نسبت به طراحی‌های دشمنان انقلاب اسلامی و نشان دادن آینده روشن به جوانان و آحاد مردم است".

وی افزود: باید هوشیار باشیم تا بتوانیم روزنه‌های نفوذ دشمن به جامعه را از بین ببریم.

امام جمعه بیرجندبا اشاره به روز تعاون گفت: متأسفانه در فرهنگ ما فردگرایی در جامعه رواج پیدا کرده که باید از بین برود.

رضایی افزود: انسانیت انسان در کنار دیگران معنا پیدا می‌کند و این تعاون است که در اقتصاد مملکت ما نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی اظهار کرد: امیدواریم روح بلند این شهدا با اولیا محشور شود و ما نیز پیرو راه آن‌ها باشیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ضمن بزرگداشت قیام هفده شهریور افزود: همه این شهدا برای اسلام و استکبارستیزی رفتند تا ان‌شاء‌الله قله‌های پیشرت را فتح کنیم.

رضایی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان و خطاب ایشان به نیروهای مؤمن انقلابی به بیان سخنی از ایشان پرداخت.

روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی، روز دحوالارض و روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) از مناسبت‌های دیگری بود که امام جمعه بیرجند به آن‌ها اشاره کرد.

همچنین سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند، سرهنگ نسابی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی بود که به بیان نکاتی پیرامون تارخچه تشکیل قرارگاه پدافند هوایی و اهمیت آن و بخشی از فعالیت‌های این قرارگاه در طول سال‌های انقلاب اسلامی پرداخت.

در پایان این مراسم از دانش‌آموز کیارش زارع که توانسته بود در کنکور امسال رتبه 7 رشته علوم تجربی را کسب کند تقدیر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار