مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر خبر داد

تولید 150 میلیون نشاء گوجه‌فرنگی در دیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر از تولید 150 میلیون اصله نشاء گوجه‌فرنگی در سال زراعی94-95 در سطح شهرستان دیر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 06 September 2015
عیسی محمد دوست امروز در دیر گفت: 150 میلیون اصله نشا در سطح شهرستان دیر تولید شده است که از 15 شهریورماه کار انتقال آن به مزارع گوجه‌فرنگی در سطح شهرستان دیر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل در کشور است، گفت: بیش از 80 درصد از نشاهای تولیدشده به روش صنعتی و در گلخانه‌های تولید نشا در شهرستان دیر تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر سطح زیر کاشت محصول گوجه‌فرنگی در شهرستان دیر در سال گذشته را 8 هزار و 500 هکتار عنوان کرد و افزود: با توجه به کم‌آبی و خشکسالی و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و بهره‌وری بیشتر، سطح زیر کشت محصول گوجه‌فرنگی امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته در شهرستان دیر کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مساعد بودن وضعیت جوی پیش‌بینی می‌شود 400 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع کشاورزی شهرستان دیر برداشت شود که علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور هم این محصول صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر تصریح کرد: در راستای تغییر الگوی کشت، رویکرد کشت محصول گوجه‌فرنگی در شهرستان به سمت احداث گلخانه‌های مسقف با استفاده از تسهیلات بانکی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار