۹ شهر در خوزستان قرمز کرونایی شدند/ افزایش قدرت آلوده سازی کرونا

کد خبر: ۹۰۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 25 September 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به ۹ شهرستان قرمز کرونایی در استان، گفت: میزان انتقال بین فردی کرونا با به حد بسیار بالاتری نسبت به گذشته رسید و قدرت آلوده سازی آن افزایش یافت.

 فرهاد ابول نژادیان عصر امروز در خصوص وضعیت کرونایی استان خوزستان، اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا و طبق آخرین بررسی وضعیت شیوع این ویروس در خوزستان شهرستان‌های اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های مسجدسلیمان، رامهرمز، دزفول، شادگان و لالی نیز در وضعیت نارنجی با تعریف پرخطر قرار گرفته‌اند، افزود: سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: با توجه به روند افزایشی و نگران‌کننده شیوع کرونا، در استان خوزستان وضعیت هشدار صریح اعلام می‌شود چرا که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حد پایینی رسیده و انگار ترس مردم از کرونا ریخته است.

ابول نژادیان تصریح کرد: این در حالی است که میزان انتقال بین فردی کرونا با توجه به جهش‌های ژنتیکی به حد بسیار بالاتری نسبت به گذشته رسید و قدرت آلوده سازی آن به ویژه میان اعضای یک خانواده افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: از مردم درخواست می‌شود که همانند روزهای نخست به رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توجه داشته باشند، در هیچ تجمعی شرکت نکنند و به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار