طراحي، ساخت و نصب مخزن نيتروژن در پالايشگاه دوم+ تصاویر

با ساخت و نصب اين مخزن از هدر رفت نيتروژن در زمان‌هاي كم مصرف جلوگيري به عمل آمده و وابستگي به توليد كنندگان بيرون از سازمان را نيز مرتفع مي‌سازد و با توجه به حجم نيتروژن ذخيره شده در پالايشگاه دوم، در صورت نياز به ساير پالايشگاه‌ها نيتروژن مايع ارسال مي‌نمايد.
کد خبر: ۹۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳ 10 September 2015
مهندس ارشد مكانيك پالايشگاه دوم از طراحي ساخت و نصب مخزن نيتروژن در اين پالايشگاه خبر داد. 

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومي شركت مجتمع گاز پارس جنوبي، ناصر آقارضايي مهندس ارشد مكانيك پالايشگاه دوم اظهار داشت: در طي چند سال اخير و با بالا رفتن مصرف نيتروژن پالايشگاه دوم و كاهش ميزان نيتروژن ذخيره در حال كاركرد عادي پالايشگاه، كمبود شديد نيتروژن در زمان تعميرات اساسي مشاده شد كه اين كسري نيتروژن مورد نياز از توليد كننده‌گان بيرون از سازمان جبران مي‌گرديد، ولي به جهت اطمينان از توليد پايدار و عدم وابستگي به شركت‌هاي ديگر، تصميم بر اين شد كه اين مهم در خود پالايشگاه تامين گردد. 

وي در ادامه افزود: با تشكيل يك كارگروه، دلايل افزايش مصرف نيتروژن به صورت ريشه‌اي بررسي گرديد كه با بررسي موارد مصرف نيتروژن مشخص شد كه دليل اين امر، خوردگي به وجود آمده در تانك‌هاي ذخيره و همچنين استهلاك آب‌بندهاي مكانيكي در برخي از تجهيزات دوار بود كه با توجه به شرايط تحريم قادر به تامين قطعات يدكي تجهيزات مورد نظر نبوده و جهت افزايش اطمينان از توليد مداوم گاز طراحي، ساخت و نصب مخزن نيتروژن در دستور كار قرار گرفت. 

مهندس آقارضايي اضافه نمود: با توجه به مجاورت محل نصب مخزن نيتروژن به واحدهاي حياتي پالايشگاه، واحد هاي توليد هوا، نيتروژن و آب و همچنين شرايط بهره‌برداري پالايشگاه، حساسيت ويژه‌اي در خصوص نصب مخزن مورد نظر وجود داشت، زيرا در صورت بروز هرگونه حادثه‌اي عواقب جبران ناپذيري براي توليد و برداشت از مخزن مشترك و همچنين نيروي انساني را موجب مي‌گرديد. لذا چگونگي نصب و ارزيابي خطرات نصب مي‌بايست به طور كامل مورد بررسي قرار مي گرفت .
 
آقارضايي با اشاره به دستوال‌عمل تهيه شده براي نصب مخزن، تصريح كرد: بر اين اساس دستورالعمل نصب براي 4 مرحله اجراي پروژه شامل بارگيري، حمل، تخليه بار و نصب بر روي فونداسيون، با صرف 100 نفر ساعت كار كارشناسي تهيه گرديد و ارزيابي خطر انجام فعاليت‌ها در طي سه جلسه فشرده با حضور 20 نفر از كارشناسان ارشد گروه‌هاي مختلف پالايشگاه دوم به پايان رسيد. 

اين مقام مسئول با تاكيد بر اهميت ساخت و نصب اين مخزن گفت: با ساخت و نصب اين مخزن از هدر رفت نيتروژن در زمان‌هاي كم مصرف جلوگيري به عمل آمده و وابستگي به توليد كنندگان بيرون از سازمان را نيز مرتفع مي‌سازد و با توجه به حجم نيتروژن ذخيره شده در پالايشگاه دوم، در صورت نياز به ساير پالايشگاه‌ها نيتروژن مايع ارسال مي‌نمايد. 


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار