ضرورت مدیریت زباله‌های ساوجبلاغ

کد خبر: ۹۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 10 September 2015

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ بر مدیریت، جمع‌آوری و دفن دقیق و درست زباله‌های خانگی و صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ابوالقاسم پالیزگیر بعد از ظهر امروز در کارگروه محیط زیست این شهرستان پس از انتقاد از برخی شهرداران به دلیل بی توجهی به این امر مهم با عدم حضور خود در این جلسه گفت: برای حمایت از طرح مدیریت پسماندهای شهری همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها مسئول هستند و در صورت عدم همکاری به طور جد برخورد می‌شود و از طریق مراجع قضایی وارد عمل خواهیم شد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌‌تواند آسیب‌های جدی و جبران‌‌ناپذیری به محیط‌ زیست و سلامتی جامعه وارد کند دفع غیربهداشتی زباله‌‌ها است که با مدیریت صحیح می‌توان این چالش محیط‌ زیستی را بر طرف کرد.

این مسئول با بیان اینکه اگر جمع‌‌آوری پسماندهای شهری خوب مدیریت نشود به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل می‌شود تأکید کرد: جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی این شهرستان باید بیش از این ساماندهی و مدیریت شود.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: باید تمام درمانگاه‌ها زباله‌های خود را با عقد قرارداد با شرکت‌های مرتبط نسبت به بی‌خطر کردن آن اقدام و در آخر به مرکز زباله شهرداری تحویل شود.

پالیزگیر بیان داشت: رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهرها و روستاها منظر عمومی را زشت کرده و باید از سوی محیط زیست برخورد جدی‌تر و ارائه راهکار برای نخاله‌های ساختمانی اندیشیده شود .

فرماندار ساوجبلاغ به دهیاران هم هشدار داد تا از تخلیه زباله در اطراف روستا و حاشیه رود خانه‌ها جدا" خودداری کنند در صورت ادامه این روند کامیون‌ها توسط پلیس راهور متوقف و جرایم سنگینی از دهیاری‌ها اخذ خواهد شد.

پالیزگیر در ادامه سخنان خود از اقدام خوب شهردار شهر جدید هشتگرد در تغییر مکان دپوی موقت زباله این شهر قدردانی کرد و گفت: ابتکار این شهرداری مبنی بر تفکیک زباله در مبداء و انتقال زباله به صورت روزانه کار خوبی است که باید سایر شهرداران نیز انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار