معاون استاندار اردبیل:

اردبیل جزو ۱۰ استان اول کشور در ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: اردبیل در ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری جزو ۱۰ استان اول کشور است و این در حالی است که در سال‌های گذشته در رده ۱۰ استان آخر کشور قرار داشت.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 29 January 2021

 

ارژنگ عزیزی افزود: این موفقیت و ارتقا در سه سال اخیر و با برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و حمایت دولت دوازدهم ممکن شده است.

وی بیان کرد: استفاده بی‌رویه از آب در کشاورزی به کاهش ذخایر آبی منجر می‌شود و اصلاح فرآیند آبیاری برای جلوگیری از کاهش این ذخایر باید انجام گیرد.

عزیزی اظهارکرد: خاک و زمین منشاء سخاوت، برکت و نعمت‌های مختلفی برای بشر است و حیات انسان به لحاظ تغذیه و سلامت در گرو آن است.

 

معاون استاندار اردبیل ، خرد شدن اراضی به بهانه مالکیت را از تهدیدات حوزه کشاورزی دانست و افزود: این اقدام نیز موجب بالا رفتن هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی و غیراقتصادی شدن فعالیت در این بخش می‌شود.

به گفته خلیل نیکشاد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اجرای سامانه‌های آبیاری نوین تحت فشار و کم‌فشار در این استان ۷۵۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

وی افزود: برای جبران عقب‌ماندگی ۳۰ سال گذشته استان در خصوص اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار و کم‌فشار سالانه بطور میانگین سه هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مستعد این استان تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار