سازمان ها آماده احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: همه دستگاه ها و سازمان ها، آماده احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند.
کد خبر: ۹۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 13 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی آقا تهرانی در نشست علمی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر فرماندهی انتظامی استان قم، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین فریضه ها در اسلام است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نیز همچون نماز، روزه و زکات از اساسی ترین فرایض اسلام و مقدم بر بسیاری از آن هاست. 

وی به تصویب قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این قانون پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، اکنون آماده اجراست و همه بخش های آن اعم از امنیتی، آموزشی و تربیتی باید انجام شود و جدی تر در دستور کار پلیس قرار گیرد تا به منظور ایجاد امنیت و انضباط بیشتر تلاش شود. 

آقا تهرانی با اشاره به اینکه آمادگی احیای این فریضه در سازمان های نظامی، دستگاه های دولتی و تشکل های مردمی وجود دارد، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دغدغه ی بسیاری از افراد جامعه حتی با دین، مذهب، جایگاه و فرهنگ های مختلف است که خواستار احیای آن هستند. 

وی در ادامه از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی به عنوان آبروی نظام یاد کرد و عنوان داشت: از این قوای انقلاب اسلامی توقع می رود که همچون گذشته قاطعانه و عالمانه عمل کرده و در احیای این فریضه الهی بکوشند. 

آقا تهرانی همچنین بیان داشت: اسلام کامل ترین و جامع ترین دین است، پس مبانی علمی ما علاوه بر علم و تجربه، از وحی سرچشمه می گیرد و باید کارهای ما رساتر و عالمانه تر باشد. 

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم نیز در این نشست با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جان کلام و عمل نیروی انتظامی است، عنوان داشت: اجرای این فریضه الهی در جامعه دارای دو مرحله ایجابی و سلبی است که تمرکز تمام سازمان ها و دستگاه های مرتبط باید بر موضوع اول یعنی اقدامات مشاوره ای، آموزشی و فرهنگ سازی باشد. 

سرهنگ حمیدرضا اسدی ادامه داد: اقدامات ایجابی، احیای امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد انضباط اجتماعی و فعالیت های سلبی اجرای این فریضه با رویکرد امنیت انتظامی است. 

وی با بیان اینکه اگر فعالیت های آموزشی، مشاوره ای و فرهنگی به خوبی صورت نگیرد، نیروی انتظامی مجبور می شود سلبی عمل کند، خاطرنشان کرد: باید دستگاه ها و سازمان های مختلف استانی با همکاری و هم افزایی خود و با توجه به در اختیار داشتن علم و تخصص، در اقدامات ایجابی قوی عمل کنند و با انضباط افکار، رفتارها منضبط شده و جامعه منظم می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار