هوای سرد و یخی تا پایان هفته در زنجان مستقر خواهد بود

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به نفوذ توده هوای سرد به منطقه و کاهش محسوس دما، کماکان هوای سرد و زمستانی تا پایان هفته جاری در این استان حاکم خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 20 February 2021

 

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مردم زنجان در اغلب نقاط این استان با ورود جبهه هوای سرد و کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای میزان دما، طی ۲ روز اخیر /پنجشنبه و جمعه/ هوای سرد و یخی را تجربه کردند.

وی خاطرنشان کرد: صبح روز جاری زنجان با ۶ درجه سانتیگراد زیرصفر به عنوان دومین مرکز استان کشور به ثبت رسید.

سلطانی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان زنجان ابری تا قسمتی ابری است، اظهار داشت: بارش‌ها از بعداظهر امروز /شنبه ۲ بهمن ماه/ به شکل پراکنده و خفیف تا متوسط در سطح این استان آغاز خواهد شد و این بارندگی ها که به صورت برف و باران خواهد بود تا بعداز ظهر یکشنبه، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، بارندگی در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی می تواند به شکل برف باشد، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.

سلطانی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای ۹- درجه سانتیگراد و گیلوان در شهرستان طارم نیز با ۱۶+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار