یکصد و هشتاد و هشتمین اهدای خون بانوی کرمانی ثبت شد

بانوی کرمانی گفت: در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰ به شکرانه سلامتی و تندرستی توانستم یکصد و هشتاد و هشتمین اهدای خون را در سازمان انتقال خون استان کرمان به ثبت برسانم.
کد خبر: ۹۵۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 25 March 2021

 

ماندانا حجاریان روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: گاهی مناسبت های ملی- مذهبی و تعطیلات برای اهدای خون بهانه خوبی هستند و می توانیم زکات سلامتی خود را به عزیزان چشم به راه خون و فرآورده های خونی هدیه کنیم .

وی اضافه کرد: باید اهدای خون به عنوان یک امر مهم و انسانی ملکه ذهنمان باشد و همانند نماز و روزه جزو واجبات زندگی همه ما قرار گیرد و با سال جدید دگرگونی، انقلابی انسانی و حیات بخش را در زندگی خودمان به تصویر بکشیم.

وی با اشاره به اینکه دراین برهه حساس که کرونا آرامش فکری و جسمی را از همه مردم دنیا گرفته تاکید کرد: چه خوب است که به فکر بیماران نیازمند به خون و فراورده های خونی در کشور و استان مان باشیم بیماران تالاسمی، سرطانی، دیالیزی، هموفیلی، انواع عمل های جراحی،تصادفات، زایمان‌ها و فرزندان نارس از قبیل آنهایی هستند که نیاز حیاتی به خون دارند .

حجاریان خاطرنشان کرد: متاسفانه ‌پایین آمدن میزان مصرف مواد خوراکی همانند گوشت و تخم مرغ و انواع مغزهای گیاهی که لازمه خون سازی هستندبر اثر گرانی بر کسی پوشیده نیست.

وی از متولیات بهداشتی کشور و استان کرمان درخواست کرد تا در این زمینه هرچه زودتر تدبیری بیندیشند، تا مردم از لحاظ تغذیه مشکل نداشته باشند و بتوانند همچون گذشته یاری رسان سازمان انتقال خون باشند و همچنین بیماران دغدغه کمبود خون را در کنار بیماری هایشان احساس نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار