167 شهید گمنام در آذربایجان شرقی دفن شده اند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: 167 شهید گمنام در 41 مکان استان دفن شده اند.
کد خبر: ۹۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 17 September 2015

به گزارش تابناک تبریز سردار عزت الله جعفری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مسوولیت واگذاری و حفظ المان های مزار شهدای گمنام به عهده این بنیاد است، افزود: قبل از اینکه شهید گمنامی در مکان پیشنهادی دفن شود مکان به صورت کامل مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد تا محلی در شان شهدا باشد .

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس، جنگ بین کفر و اسلام بود، اظهار کرد: توان رزمی ما طی هشت سال دفاع مقدس، با توان دشمن قابل مقایسه نبود؛ شهدای ما، با خدا پیمان بسته بودند.

سردار جعفری از جمله برنامه های ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را نگهداری پیام های رزمندگان برشمرد و افزود: در این راستا، حدود یک هزار ساعت از مصاحبه های رزمندگان ضبط شده و مقرر شده به صورت کتاب چاپ شود که تا کنون 35 جلد کتاب در این خصوص چاپ و 15 کتاب نیز در مراحل تهیه است.

وی ادامه داد: برای ساخت باغ موزه شهدای تبریز، نزدیک به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در این خصوص به دنبال جذب سرمایه گذاران خصوصی هستیم و تاکنون با 21 سرمایه گذار صحبت های اولیه انجام شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی هدف از ساخت باغ موزه دفاع مقدس را رساندن پیام شهدا به جوانان و نسل جدید عنوان کرد و افزود: این مکان می تواند به عنوان پل فرهنگی بین شهدا و رزمندگان با نسل فعلی و جوان باشد.

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: اگر زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نبودند، به موفقیت نمی رسیدیم و بر همین اساس همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه تجلیل از بانوان موثر در دفاع مقدس استان برگزار میشود.

سردار جعفری با بیاناینکه بر اساس جمعیت، قشر روحانیت بیشترین تعداد شهدا را به نسبت سایر اقشار در دفاع مقدس داشته اند، فزود: برجسته کردن نقش روحانیت در عرصه دفاع مقدس از جمله موضوعاتی است که باید نسبت به آن بیش از پیش پرداخت

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار