دعوت علمای اهل سنت استان گلستان از مردم برای حضور در انتخابات

علمای اهل سنت استان گلستان ضمن دعوت از همه مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کردند به عنوان یک ایرانیِ اهل سنت و برای سرافرازی و عزت این کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۷۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 17 June 2021

ایران اسلامی متعلق به همه اقوام و مذاهب اسلامی است و شیعه و سنی در همه صحنه‌ها و بزنگاه‌های تاریخی، پای این انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه ایستادند.

همان طور که در دفاع مقدس هم شیعه و سنی، فارس و لر و ترک و کرد تا ترکمن و سیستانی و بلوچ همه در مقابل دشمن ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

در انتخابات‌های مختلف از ابتدای انقلاب تا کنون هم شیعه و سنی در صفوف به هم تنیده پای کار نظام و انقلاب بودند و امروز هم که دشمن در حال القای یأس و ناامیدی به مردم ایران است، علمای شیعه و سنی با هشیاری و بصیرت، وارد میدان شدند و همه مردم را برای حضوری باشکوه در پای صندوق‌های رأی دعوت کردند.

مولوی محمد ریگی، از علمای اهل سنت استان گلستان تأکید کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و زن و مرد و پیر و جوان هم نمی‌شناسد. همه مردم از شیعه و سنی و از هر قومیتی باید روز 28 خرداد ماه به ندای رهبر انقلاب، لبیک بگوییم و در انتخابات شرکت کنیم.

وی گفت: دشمن نمی‌خواهد عزت و سربلندی ملت ایران را ببیند و دلسوز اهل سنت هم نیست، بنابراین وظیفه داریم به عنوان یک مسلمان در انتخابات شرکت کرده و دشمنان را ناامید کنیم. حضور ما در پای صندوق‌های رأی عزت و بزرگی ملت ایران را بیشتر خواهد کرد.

آخوند عبدالمجید آرمون، از ائمه جمعه جمعه اهل سنت استان گلستان نیز خاطرنشان کرد: توصیه رهبر انقلاب شرکت در انتخابات است و ما اهل سنت به همراه برادران و خواهران شیعه خود در انتخابات شرکت می‎کنیم.

وی تأکید کرد: به عنوان یک ایرانیِ اهل سنت هستم و با افتخار در انتخابات شرکت می کنم.

آخوند احمدی، از دیگر علمای اهل سنت استان نیز ضمن دعوت همه مردم برای شرکت در انتخابات گفت: با حضور گسترده در انتخابات 28 خرداد، همه ما سربلند بیرون می‌آییم و دشمنان این نظام را مأیوس می‌کنیم و سبب خوشحالی قلب رهبر انقلاب می‌شویم.

پیش از این نیز بیش از 200 نفر از علما، ائمه جمعه و جماعات و مدرسان اهل سنت استان گلستان در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب بر حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی تأکید و اعلام کرده بودند: تصور تفرقه در میان مذاهب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران با وجود مبارک مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) خیالی باطل است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار