فراهم شدن مقدمات اجرای طرح میراث‌بان

مقدمات اجرای طرح میراث‌بان افتخاری در چهارمحال و بختیاری فراهم شد
کد خبر: ۹۷۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 22 June 2021

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: مقدمات اجرای طرح میراث‌بان افتخاری در این استان فراهم و در حال انجام است.


سرهنگ کارآگاه محمدرضا محمدی‌مقدم افزود: دستورالعمل اجرای این طرح سال گذشته از طرف وزارتخانه ابلاغ شد.


وی افزود: با توجه به علاقه‌مندی جمعی از دوستداران میراث‌فرهنگی و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و البته با توجه به کمبود نیروی انسانی در یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، هماهنگی‌های لازم برای صدور کارت "میراث‌بانان افتخاری" در این استان در حال انجام است.

محمدی‌مقدم گفت: اجرای این طرح در کاهش جرائم حوزه میراث‌فرهنگی و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی به‌عنوان بخشی از وظایف اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: پراکندگی آثار و به ویژه تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی و باستانی چهارمحال و بختیاری لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای جلوگیری از حفاری غیرمجازی، تخریب و قاچاق آثار را دوچندان کرده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: نشست‌های مختلفی با دهیاران و بخشداران چهارمحال و بختیاری برگزار و آگاهی‌های لازم برای شناسایی عوامل تخریبی و حفاظت هر چه بهتر آثار به گروه‌های هدف، به‌ویژه مسوولان محلی ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار