افتتاح پروژه مشترک شیلاتی ایران و فرانسه

مدیر روابط عمومی سازمان شیلات ایران گفت: پروژه مشترک ایران و فرانسه برای پرورش ماهی دریایی سیبرین با هدف تامین نیاز داخلی و ذخایر آبزیان و صادرات در قشم توسط وزرای کشاورزی ایران و فرانسه از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
کد خبر: ۹۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 21 September 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا کیهان پور از قشم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر اظهار کرد: بزرگترین پروژه مشترک شیلاتی دقایقی پیش توسط وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر کشاورزی فرانسه از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
 
وی خاطر نشان کرد: برای این پروژه که در 50 کیلومتری قشم در منطقه شیب دراز قرار دارد تا به امروز 7 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و ماهی دریایی سیبرین از خانواده شلانک یا سیباس در قفس پرورش داده می‌شود.
 
مدیر روابط عمومی شیلات ایران ادامه داد: ظرفیت تولید این پروژه مشترک ایران و فرانسه 10 میلیون قطعه با ظرفیت تولید سالانه 10 هزار تن از این نوع ماهی است که با پشتیابی 200 قفس دریایی انجام می‌شود.
 
وی تاکید کرد:  این سیستم به صورت مدار بسته و با تکنولوژی روز دنیا راه اندازی شده است که امیدواریم با همت بخش خصوصی فاز‌های دیگر این پروژه نیز افتتاح شود.
 
این مقام مسئول یادآور شد:  این پروژه در منطقه‌ای محروم ایجاد دشده است که به کار آفرینی ساکنین کمک می‌کند.
 
وی تصریح کرد:  براساس برنامه ریزی‌های انجام شده امیدواریم به صورت مشترک صادرات نیز داشته باشیم.
 
گفتنی است که هیئت تجاری فرانسه امروز هچنینین دیداری با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران به منظور گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی برگزار می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار