خستگی راننده علت اصلی تصادفات در البرز

کد خبر: ۹۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 21 September 2015
رییس پلیس راه البرزگفت: علت بسیاری از تصادفات در راه های این استان خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو است.

سرهنگ رضا اکبری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای آخر تابستان حجم مسافرت ها در استان البرز افزایش یافته و به همین دلیل ترافیک سنگین و مسیر طولانی سبب خستگی رانندگان می شود.

وی اضافه کرد: رانندگان باید سعی کنند طوری برنامه ریزی سفر داشته باشند که شب هنگام اقدام به رانندگی نکنند چراکه سبب تصادفات ناگوار خواهد شد.

اکبری گفت: درحال حاضر باربرگشت مسافران ازمسیرهای غربی و شمالی آغازشده و به مرور وارد استان البرز و تهران می شوند .

وی گفت : پایگاه های ثابت و سیار پلیس در قالب اجرای این طرح، با کمک بیش از70 تیم گشت پلیس راه و پاس پیاده وضعیت ترافیکی جاده های استان را رصد می کنند.

اکبری در خصوص کنترل ویژه در مسیر کرج - چالوس خاطرنشان کرد: با نصب دوربین های الکترونیکی، تخلفات حادثه ساز، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ که باعث بسیاری از تصادفات یا انسدادها می شود، کنترل خواهد شد.

رییس پلیس راه استان البرز گفت: در این طرح به منظور کنترل بیشتر ترافیک و پیشگیری از اتلاف وقت رانندگان و مسافران در جاده های استان، با سایر نهادهای امدادی نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: همکاری رانندگان با ماموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های استان البرز است و در زمان تعطیلی ها بر میزان ترافیک در یکهزار و 500 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار