وزیر بهداشت در مراسم آغاز ماه مهر:

«قلم‌ودانش»‌سرلوحه‌سفارشات‌دین‌اسلام‌است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شهر و در کشوری هستیم که به علم علاقه‌مند است و در دینی هستیم که سرلوحه همه چیز را قلم و دانش می‌داند.
کد خبر: ۹۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 23 September 2015
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم آغازین روز ماه مهر در محل مدرسه فردوسی مشهد‌مقدس، اظهار داشت: تفاوت است بین کسانی که می‌دانند و نمی‌دانند، دانش‌آموزی سن نمی‌شناسد و دل پیر، با دانش و با اندوختن دانش برنا است.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام به دانش‌اندوزی توصیه شده است، بیان کرد: دانایی به معنی تشخیص راه درست برای خدمت به بشریت است نه به معنای اندوختن علوم در ذهن؛ امروز مشکلاتی در منطقه به نام داعش و القاعده و طالبان وجود دارد که چیزی جز جهل نیست و بزرگ‌ترین مشکل جوامع نیز جهل است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی بیان کرد: در شهر و در کشوری هستیم که به علم علاقه‌مند است و در دینی هستیم که سرلوحه همه چیز را قلم و دانش می‌داند.

وی با اشاره به جایگاه خاص شهر مشهد بیان کرد: همه نگاه‌های مشتاقان اهل بیت (ع) به این شهر است؛ شخصیت دانش آموزان در دوره دبستان شکل می‌گیرد و توانمندی یا ناتوانی در دوره دبستان مشخص می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: از تغذیه مناسب برای دوران مدرسه استفاده کنید؛ متاسف هستیم که این همه تکنولوژی در خدمت دانش‌آموزان است زیرا موبایل و رایانه‌ها برای افزایش آگاهی و دانش نیست.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: به‌نظر می‌رسد که خود دانش آموزان باید مراقبت کنند و تربیت دانش‌آموزان در این زمان سخت‌تر است زیرا شاهد عوارض مدرنیزه شدن هستیم که هم می‌تواند سبب سعادت و شقاوت شود.

وی با اشاره به اینکه مسائل سیاسی و جناحی مسائلی حاشیه‌ای است افزود: جریانات سیاسی باید در جهت ساختن آینده کشور به دانش آموزان نگاه کنند، مسیر اعتدال را طی کرده و تصور کنیم که نیاکان ما و شهدا چه وظیفه‌ای را بر گردن ما نهاده‌اند. عمل معلمان باید بر‌تر از دانش آنان باشد. شما دانش آموزان باید مایه افتخار کشور باشید.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار