رئیس اداره آموزش ترافیک راهور استان بوشهر:
کد خبر: ۱۰۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 24 September 2015
تابناک بوشهر: رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان بوشهر گفت: باتوجه به نقش مهم آموزش در کاهش سوانح رانندگی سالانه بخشی از دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش‌های ترافیکی قرار می‌گیرند که امسال ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

سروان خدارحم آبادی در نشست پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر با بیان اینکه برای آموزش ترافیک ویژه دانش‌آموزان برنامه‌ریزی لازم انجام شده اظهار داشت: دانش‌آموزان درمقاطع مختلف تحصیلی با آموزش‌های گوناگون برای جلوگیری از بروز سوانح و تصادف آشنا می‌شوند.

وی، آموزش ترافیک در مدارس برای ارتقا فرهنگ ترافیک را یک ضرورت دانست و گفت: فرهنگ سازی ترافیک از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در کشور برای کاهش تصادفات انجام شود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان بوشهر به اجرای طرح همیار پلیس اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از تصادفات و فرهنگ سازی ترافیک طرح همیار پلیس در مدارس استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 درصد دانش آموزان استان زیر پوشش آموزش‌های ترافیکی قرار می گیرند گفت: با آموزش‌های ارائه شده در سال‌های قبل میزان فوتی‌های دانش آموز در اثر حوادث رانندگی از 12 نفر به یک نفر  درسال تحصیلی گذشته کاهش یافته است.

آبادی با اشاره به اینکه مهدهای کودک زیر پوشش آموزش ترافیکی قرار می‌گیرند افزود:  برای آموزش کودکان کتابی با عنوان نظم و در اختیار مربیان مهدهای کودک بهزیستی در شهرهای بوشهر، کنگان، دشتی، دیلم و خارگ قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دانش آموزان در حد قابل قبولی ساماندهی شده است گفت:  برای جابجایی دانش‌آموزان در شهرستان بوشهر تاکنون 44 نفر راننده معرفی شده که از این تعداد 25 نفر خانم هستند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان بوشهر، حضور پلیس مقابل مدارس به ویژه مدارس دخترانه و مدارسی که در حاشیه خیابانها قرار دارند از جمله دیگر اقدامات پلیس در سال تحصیلی جدید دانست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار