مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به وضعیت نامطلوب آلودگی هوا، گرد و غبار و خشک شدن چشمه ها در استان، گفت: حفاظت از محیط زیست نیازمند ورود جدی همه دستگاه‌ها است.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 01 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،مهدی اله پور اظهار داشت: ارتقا فرهنگ حفاظت محیط زیست صرفاً مختص به اداره کل حفاظت محیط زیست نیست و نیاز است تا همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن حساس شده و ورود پیدا کنند؛ زیرا بحث آب، خاک، هوا و پسماند متولیان و بهره برداران متعدد خاص و عام دارند که باید نسبت به حفاظت و بهسازی آن به طور جدی ورود پیدا کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به شاخص‌های این حوزه، گفت: در بحث سرزمینی، وضعیت مطلوبی نداریم و خشک شدن چشمه سارها و رودها، آلودگی هوا، شکار غیرمجاز حیات وحش، پسماند، فرسایش، گرد و غبار زنگ هشدارهای جدی است که در این موارد نیازمند اتخاذ تدابیر همگانی، سریع و ویژه ای هستیم.

وی افزود: رودخانه اترک به عنوان نماد و شاخص آبی استان وضعیت حیاتی نامناسبی دارد و کانون‌های گرد و غبار خراسان شمالی در حال افزایش است.

اله پور در انتها گفت: در بحث هوای بجنورد دستگاه‌های اجرایی دیگری هستند که هوا را متأثر از فعالیت خود می‌کنند اما از دید عموم، اداره کل حفاظت محیط زیست باید پاسخگو باشد؛ در حالی که این نهاد هیچ گونه فعالیت و بهره‌برداری که هوا را متأثر کند، ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار