کد خبر: ۱۰۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 26 September 2015
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استان البرز گفت: دستگاه‌های دولتی به تنهایی قادر به حل معضل کودکان کار و خیابانی نیستند.

حمیدرضا عسگری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی به تنهایی قادر به حل معضل کودکان کار و خیابانی نیستند و برای رفع آن به کمک سازمان‌های مردم نهاد نیازمندیم.

وی به دلایل این آسیب اجتماعی در استان البرز اشاره و تصریح کرد: البرز به دلیل جاذبه‌های مهاجرپذیری، همجواری با پایتخت و وجود مساله حاشیه نشینی، به شدت با معضل کودکان کار و خیابانی مواجه است.

عسگری افزود: بسیاری از این کودکان به دلیل ضعف فرهنگی و اقتصادی خانواده‌های خود ملزم و مجبور به مشارکت در امور اقتصادی می‌شوند که بعضاً شاهد قربانی شدن این افراد در اقدامات سودجویانه نیز هستیم.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استان البرز با تأکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در حل معضل کودکان کار خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود هشت سازمان مردم نهاد در استان برای پیگیری امور کودکان کار شکل گرفته است که یکی از این سازمان‌ها 450 کودک را تحت پوشش خود قرار داده است.

این مسئول به تبیین دیدگاه اداره کل امور اجتماعی در برخورد با معضلات اجتماعی پرداخت و گفت: برای حل بسیاری از آسیب‌ها باید زمینه مشارکت مردم در مسائل اجتماعیرا فراهم کنیم و اداره کل امور اجتماعی استان نیز به این سمت در حرکت است.

عسگری افزود: همین دیدگاه باعث شده است تا هیئت نظارت بر فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد به طور مرتب فعالیت کرده و دائماً در حال بررسی و صدور پرونده‌های جدید برای تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در همه زمینه‌ها باشد.

وی از اجرای طرح کودکان بازمانده از تحصیل در استان البرز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح حدود 700 کودک که به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده بودند مجدداً در مسیر آموزش قرار گرفتند که نحوه اجرای آن از طرف یونیسف نیز از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول در پایان ضمن اشاره به وجود بیش از دو هزار کودک کار در البرز اعلام داشت: دسترسی اکثر این کودکان به سرانه‌های بهداشتی و درمانی محدود است و همین می‌تواند زمینه بروز بسیاری از بیماری‌ها در این کودکان را تقویت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار