مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: بی تدبیری و عدم مدیریت در آینده نزدیک منجر به فرسایش خاک می‌شود که زیان‌های حاصل از آن متوجه طبیعت خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 11 December 2021

انشالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: منابع خاکی استان از نظر بهره وری در حیطه آب و خاک است، با توجه به بروز خشکسالی، حفر بیش از حد چاه و شخم اراضی شیب دار، کشت‌های کم بازده منجر به فرسایش خاک شده است.

وی افزود: بی تدبیری منجر به فرسایش خاک در آینده نزدیک خواهد شد و اگر شرایط را مدیریت نکنیم زیان‌های حاصل از آن متوجه طبیعت استان می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اقداماتی به منظور جلوگیری ازفرسایش خاک، فعالیت‌های آبخیز داری و آبخوان داری، مدیریت چرای دام، جنگل کاری‌ها و اجرای طرح‌های مرکزداری در حال انجام است، همچنین پویشی به منظور حفاظت از منابع طبیعی و آگاه سازی مردم انجام شده که امید است اعتبارات و مشارکت مردم در این راستا افزایش یابد.

وی پل ارتباطی مردم با سازمان را شماره تماس‌های ۱۵٠۴ و ١٣٩ اعلام کرد و گفت: هر ساله طرحی در رابطه با مشارکت مردم بر اساس توافق نامه‌های سازمان ملی و استانی در جهت فعالیت‌های آبخیز داری، آبخوان داری، مرکزداری، مکانیکی، بیولوژیکی و بیو مکانیک اجرا می‌شود.

کولانی تاکید کرد: در حال حاضر در تلاشیم تا با ارائه طرح‌های مرکز داری و واگذاری مراتع به افراد در محل اجرای طرح و با تهیه کتابچه در مدیریت منابع طبیعی نظارت و مدیریت را به بهره بردار بدهیم، به این ترتیب نظارت فنی لازم را خواهیم داشت و بامشارکت مردم در حفظ آب و خاک تلاش می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار