معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این سازمان با استفاده از ۶۰۰ مرکز آموزشی ماموریت مهارت آموزی به جوانان را برعهده دارد.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 25 December 2021

به گزارش تابناک قم ، امیر میمنت آبادی دردیدار با فرماندار قم، با اشاره به ۱۳ هزار پرسنل این سازمان برای اجرای ماموریت مهارت آموزی به جوانان افزود: به دنبال این هستیم در محدوده خدمت‌رسانی ماموریت‌ها را به صورت کیفی ارائه نماییم.

وی سفر رییس جمهوری به قم درآینده و اعتبار تخصیص یافته به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم را فرصتی برای کیفیت بخشی و توسعه آموزش‌های مهارتی در این استان برشمرد.
وی توجه مسئولان را به امر مهارت آموزی برای توسعه آموزش‌ها در استان را لازم دانست و خواستار حمایت همه‌جانبه آنان درماموریت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شد.

فرماندار قم نیز دراین دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی جمعیتی قم گفت:  ۹۶ درصد جمعیت استان شهرنشین هستند و علیرغم فرصت‌ها با نقطه مطلوب فاصله داریم و یکی از ایده‌ها که می‌تواند نیروهای جوان را آماده اشتغال در بخش‌های مختلف کند فنی و حرفه‌ای است.

مرتضی حیدری یکی از ظرفیت‌های استان قم را حضور زائران ایرانی و خارجی برشمرد و افزود: سالیانه ۲۲ میلیون زائر به قم تردد دارند که حضور آنان  فرصت بسیار ارزشمندی است و باید برای حوزه گردشگری نیروی ماهر تربیت کنیم. چرا که هرچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌ها افزایش پیدا کند سطح درآمد و رضایتمندی بالا می‌رود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود صنایع درودگری، فرش و نمد بافی را جز برندهای اصلی قم عنوان کرد و گفت: این صنایع در موضوع زائرپذیری و رونق گردشگری به شرطی که با روش‌های جدید و نوسازی تلفیق شود اثرگذار است.

فرماندار قم در ادامه با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و هدایت مردم به سمت آموزش‌های مهارتی بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقش پیشتاز و ممتازی درخدمت و کمک به مردم دارد و باید بستر برای افزایش ضریب نفوذ فنی و حرفه‌ای بیشتر و بیشتر شود و مهارت‌ها به داخل خانه‌ها کشیده شود و زندگی مردم متحول گردد.

 وی درخاتمه با تشکر از اقدامات اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، رونق مشاغل خانگی و ارائه آموزش‌ها در بخش صنایع دستی که موجب ایجاد اشتغال خانگی و کارآفرینی می‌گردد را خواستار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار