کد خبر: ۱۰۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 28 September 2015

شهردار محمد شهر گفت: ایثارگری و فداکاری از ویژگی‌های بارز یک آتش‌نشان است.

محمدرضا ناصرخاکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به فرارسیدن هفتم مهرماه روز آتش نشان، اظهار کرد: آتش‌نشانان در دشوار‌ترین شرایط جان خویش را در کف می‌نهند و با ایثاری ستودنی برای حفظ جان و مال مردم تلاش می‌کنند که این موضوع شغل آتش‌نشانی را به شغلی شریف و مقدس تبدیل کرده است.

وی افزود: روز آتش‌نشانی آمیزه‌ای از عشق و علاقه بوده و این خدمت و تلاش ایثارگرانه شایسته تقدیر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی شغل شریف و ارزشمندی است که با فداکاری و از خودگذشتگی و ایثار عجین شده است و بی‌شک خدمات این عزیزان در لحظات حساس حوادث، هرگز از یاد و خاطره نجات‌یافتگان از حادثه زدوده نخواهد شد.

ناصرخاکی با تاکید بر جایگاه ارزشی خدمات و فداکاری های نیروهای این سازمان ، ادامه داد: شغل آتش نشانی تنها شغل در مجموعه شهرداری به شمار می‌رود که آتش نشانان بر اساس علاقه و حس درونی خود آن را انتخاب می‌کند.

شهردار محمدشهر یشه علاقه افراد به کار آتش نشانی را درونی و حسی دانست و اضافه کرد: کمتر افرادی را می توان یافت که با گذشتن از خود به فکر همنوعان و هموطنان خود باشند و این خصیصه بارز در آتش نشانان متجلی است.

وی تصریح کرد: امدادگران آتش نشانی از هیچ تلاشی در راستای دستیابی به موفقیت در کار خود فروگذار نیستند و ایثارگری و فداکاری از ویژگی‌های بارز یک آتش‌نشان است که جان خود را به خطر می‌اندازد تا دیگران را از خطر نجات دهد.

این مقام مسئول در پایان گفت: امروز ارتقا سطح ایمنی در شهرها و روستاها از اولویت‌های کاری دست‌ اندرکاران مدیریت شهری و روستایی از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراها، دولت و مجلس است و بیشتر شهروندان هم از مسئولان انتظار دارند در مسیری حرکت کنند تا ایمنی در کشور به فرهنگ عمومی تبدیل شود که خدمات آتش نشانی نمادی بارز برای تحقق این مهم به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار