در رسانه ها:
با وجود گونه‌های متعدد حیات وحش در پارک پردیسان باباامان بجنورد، هیچ اعتباری برای تامین آذوقه این حیوانات به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تعلق نمی‌گیرد،شهر بجنورد با کاشت 128 هزار گل پاییزه تولیده شده در نهالستان شهرداری، آراسته و زیباسازی می شود و هم اکنون بیش از ۴۲ هزار سالمند تحت حمایت مادی ومعنوی این نهاد قرار دارند از مهمترین سرخط خبری جراید و خبرگزاری های استان است
کد خبر: ۱۰۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 29 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ایسنا،گفت:متاسفانه هیچ اعتباری نه از محل اعتبارات ملی و نه از محل اعتبارات استانی برای تامین آذوقه این حیوانات به این اداره کل تعلق نمی‌گیرد.
افزود: این اداره کل مجبور است برای اعتبار لازم جهت تامین آذوقه این حیوانات را از محل اضافه کار و ماموریت ها تامین کند.

وی ادامه داد: اگر روند به این صورت ادامه یابد این اداره کل مجبور است تا این حیوانات را به شهرهای دیگر همچون تهران منتقل کند.

مطهری در خصوص ساخت موزه حیات وحش در محل پارک پردیسان باباامان اظهار کرد: متاسفانه تکمیل این پروژه بلاتکلیف است و سه سال است که هیچ اعتباری برای ساخت آن اختصاص نیافته است.

وی با بیان این‌که این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، توضیح داد: تاکنون حدود 12میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است و هنوز برای تکمیل و تجهیز آن حدود 30میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

  وی خاطرنشان کرد:از سوی دیگر تا تکلیف زمین این پروژه مشخص نشود و به تملک این اداره کل درنیاید، حاضر به سرمایه‌گذاری در آنجا نیستیم.

شهر بجنورد با کاشت 128هزار گل پاییزه آراسته می شود

به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از ایرنا،مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت:کاشت 120 هزار گلدان گل کلم زینتی و هشت هزار گل داوودی ازچند روز گذشته در معابر، پارک ها و فضاهای سبز شهر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه کاشت این تعداد گل تا 20 روز آینده به اتمام می رسد افزود:این گل ها درحال جایگزین شدن با گل های تابستانی هستند که تحمل سرما را ندارند.

عباسعلی مهماندوست مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بجنورد با بیان اینکه شهرداری بجنورد برای اولین بار در تاریخ شهرداری از سال گذشته در تولید گل و نهال به خود کفایی رسید،گفت:علاوه بر تامین نیاز شهر به سایر استانهای کشور نیز گل صادرمی کند.

وی افزود:این سازمان از ابتدای امسال توانسته است 400 هزار گل تولید کند که ارزش آن ها 600 میلیون تومان برآورد شده است.

حمایت های کمیته امداد از ۴۲ هزار سالمند استان

به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از هفته نامه ارمغان،قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه این نهاد در راستای رفع مشکلات سالمندان نیازمند است افزود:در این راستا این اداره اقداماتی از جمله پرداخت مستمری ماهیانه وحمایت های درمانی را در قالب هزینه های درمان ،جراحی و پرداخت کمک هزینه پرستاری از سالمندان زمینگیر پرداخت می کند ادامه داد: البته پرداخت تسهیلات اشتغال به فرزندان جامعه هدف مذکور نیز از دیگر این خدمات است.

وی در ادامه برگزاری اردوهای زیارتی مشهد مقدس، قم و عتبات عالیات را نیز از دیگر سر فصل های خدماتی امداد به سالمندان تحت حمایت خود خواند .

اکبریانی بیان داشت:کلیه خدماتی که توسط این نهاد به سالمندان معزز و نیازمند ارایه می شود جهت تکریم آنها وکاهش وابستگی به سایرین و ارایه برخی خدمات خاص جهت ایجاد یک زندگی آرام و با کمترین دغدغه برای این عزیزان می باشد.

وی در ادامه از برگزاری همایش سالیانه تکریم سالمندان ایجاد تنوع ومعرفی سالمندان نمونه در زمینه های تربیت فرزندان، ایجاد اشتغال وکارآفرینی و توانمند سازی، استفاده از تجربیات عزیزان سالمند موفق در۹ مهرسال جاری خبر داد.
وی بیان کرد:با این اقدام خوشبختانه شاهد هستیم که این عزیزان با تقویت باورهای ذهنی واجتماعی با امید بیشتری به زندگی و رفع مشکلات خود می پردازند.

وی خاطر نشان کرد:بیشترین میزان سالمندان تحت حمایت به علت فوت همسر تحت می باشند که در حال حاضر به تنهایی زندگی نموده وامیدواریم با اجرای طرح های فرهنگی شاهد رفع مشکل این عزیزان باشیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار