کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی شرکت "معدنی و فرآوری سرمه" شهرستان فراشبند به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 10 February 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه افتتاح این طرح گفت: این واحد صنایع معدنی در مساحت ۵۲ هکتار و سرمایه گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
حمیدرضا ایزدی با بیان این که با بهره برداری از این واحد صنایع معدنی برای ۲۶۰ نفر شغل ایجاد شده است افزود: همچنین با اجرای این طرح در دو بخش صنعتی و معدنی ۸۷۳ نفر شغل ایجاد شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با بهره برداری از کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند محصولاتی مانند کنسانتره سرب به ظرفیت ۲۷ هزار تن و روی با ظرفیت ۷۳ هزار تن در سال تولید می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت صادرات این محصولات و توسعه اقتصادی استان، گفت: این شرکت با دارا بودن بخش‎های مختلف در فرآیند معدن‎کاری تمام فعالیت‌ها از اکتشاف تا فرآوری را انجام می‌دهد که مجموعا با طرح‌های ایجاد شده قبلی و با اجرای این طرح ۱۵۰ هزار تن کنسانتره سرب و روی فراوری می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: فرآوری مواد معدنی سبب جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش تولید و اشتغال، رشد و توسعه صنایع پایین دستی و منطقه‌ای می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار