معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زلزله سی سخت، یک هزار و ۶۰۰واحد کاملا تخریب شد و بر اساس گزارش بنیاد مسکن، یک هزار و ۲۲۰واحد به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ 22 February 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کیامرث حاجی‌زاده ظهر سه شنبه در نشست سند تحول استان افزود: سقف سایر واحدهای باقی‌مانده نیز تکمیل و در مرحله نازک‌کاری هستند.
وی با بیان اینکه بانک‌ها همکاری بیشتری در این راستا داشته باشند، گفت: با همکاری بانک‌ها، واحدهای باقی مانده نیز سریع‌تر به بهره‌برداری می‌رسد.
حاجی زاده تصریح کرد: سه هزار واحد مسکونی نیز در این زلزله تعمیر و ۲۸۰ میلیارد تومان برای حوزه زیرساختی دنا اختصاص یافت و رقمی بالغ بر یکهزار میلیارد تومان به سی‌سخت اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه آنطور که باید به سند آمایش سرزمین توجه نشده و یکی از گرفتاری‌های ما هم همین عدم توجه به سند آمایش سرزمین است، گفت: سند تحول توسعه استان برای یک دوره چهار ساله باید آماده شود و در این اسناد پیوست زیست محیطی به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار افزود: سند آمایش سرزمین چراغ راهنما در سطح استان و کشور بوده و مناطق صنعتی، گردشگری و توریستی و کشاورزی استان مشخص است.
وی با بیان اینکه سند تحول و توسعه استان در حوزه زیرساختی تا ۱۰ اسفند جاری آماده شود، اظهار داشت: اولویت این سند پروژه‌های نیمه تمامی باشد که می‌توانند به توسعه استان کمک کنند و پروژه‌ها در بخش راه، آب و حوزه ارتباطات و فناوری به عنوان سه مورد مهم اولویت‌دار برای توسعه استان هستند.
حاجی زاده افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، بخش راه محور توسعه استان است، و در حوزه آب نیز اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهور اختصاص داده شده و در حوزه زیرساخت ارتباطات و فناوری نیز باید اقدامات اساسی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار