مردم چه می گویند ؟
تنها جاده ارتباطی دو شهرستان چرام و باشت چندین سال است که در بخش‌هایی به دلیل اجرای پروژه تعریض و بهسازی، وضعیت بسیار نامطلوبی دارد و عملا کم تردد شده و به گفته برخی رانندگان تا حدودی احساس نا امنی هم ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹ 06 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، تنها جاده ارتباطی دو شهرستان چرام و باشت چندین سال است که در بخش‌هایی به دلیل اجرای پروژه تعریض و بهسازی، وضعیت بسیار نامطلوبی دارد و عملا کم تردد شده و به گفته برخی رانندگان تا حدودی احساس نا امنی هم ایجاد کرده است.
مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از حضور برخی ماشین آلات راهسازی در محل حکایت دارد، اما به گفته رانندگان این پروژه به طور مستمر فعال نیست!
لازم به توضیح است آنچه که در این کلیپ خبری مطرح می‌شود عمدتا برگرفته از بازدید‌های میدانی و مصاحبه‌های مردمی است و بدیهی است حق پاسخگویی مسئولین، مدیران اجرایی و یا پیمانکار جاده در تابناک کهگیلویه و بویراحمد محفوظ است.

توضیحات تکمیلی / وعده ای که محقق نشد !

خبرگزاری دولت ایرنا در اذر ماه سال ۱۴۰۲ در گزارشی به بررسی این پروژه پرداخت و در بخشی از این گزارش از زبان مسئولین وعده بهره برداری تا پایان سال ۱۴۰۲ را داد اما بازدید میدانی تابناک کهگیلویه و بویراحمد نشان می دهد که بهره برداری از این پروژه زمان زیادتری را در پی خواهد داشت .

در گزارش ایرنا آمده است : به گفته مسئولان باشت، این طرح در چند سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار در چند مرحله راکد شد تا اینکه دولت مردمی با تزریق اعتبار لازم توانست ایمن سازی این راه ارتباطی را در دستور کار قرار دهد.

عملیات اجرایی طرح ایمن سازی، تعریض، رفع نقاط حادثه خیز جاده ارتباطی باشت به چرام در سال ۹۲ آغاز شد و پس از اجرای فاز نخست، فاز‌های بعدی این طرح نیمه تمام، که قرار بود در مدت ۲ سال به بهره برداری برسد اجرایی نشد تا اینکه پس از سفر نخست آیت الله سید ابراهیم رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد این طرح جانی دوباره گرفت.

این مسیر ۶۳ کیلومتری، شهرستان‌های چرام و باشت را به هم متصل می‌کند. هر ساله به دلیل ایمن نبودن این مسیر و وجود چند نقطه حادثه خیز تصادفات منجر به فوت زیادی در این مسیر اتفاق می‌افتاد.

زمان احتمالی بهره برداری

در بخش دیگری از گزارش آذرماه ۱۴۰۲ ایرنا آمده است : رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باشت گفت: عملیات اجرایی جاده باشت و چرانم در قالب ۲ فاز در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ آغاز شد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار تا پایان ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

کریم بازرگان تصریح کرد: این طرح پس از چند سال نمیه فعال بودن عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۰ در قالب فاز نخست با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال به مساحت ۱.۵ کیلومتر آغاز شد.

جاده باشت به چرام یکی از زیباترین محور‌های مواصلاتی درجه یک استان کهگیلویه و بویراحمد است که شهرستان‌های چرام و کهگیلویه و لنده را به محور ترانزیتی گچساران به بابامیدان متصل می‌کند و این طرح هم اکنون دارای برخی مشکلات است که از سوی مسئولان در حال برطرف شدن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار