معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان خبر داد
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان از راه‌اندازی مرکز تخصصی قلب سالم با خدمات‌رسانی رایگان در دشتستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 29 September 2015
تابناک بوشهر: صبح امروز کارگاه تخصصی پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی با حضور کاردانان و کارشناسان و مسئولان مبارزه با بیماری‌ها در شهرستان دشتستان برگزار شد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان در این آیین اظهار داشت: دولت یازدهم در راستای بهبود وضعیت سلامت و بهداشت در جامعه اهتمام خاصی داشته و روز به روز شاهد بهبود وضعیت درمانی هستیم.

مصیب برهان افزود: کیفیت‌بخشی به خدمات درمانی و بهداشتی مورد توجه و تاکید قرار دارد و بحمدالله این مهم مورد توجه مردم و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی دشتستان قرار گرفته است.

وی در ادامه، آناتومی و عملکرد یک قلب سالم را تشریح کرد و سپس عوامل خطر بیماری‌های قلبی را به تفکیک بررسی و توضیح داد.

برهان گفت: عوامل خطر اصلی در بیماری‌های قلبی و عروقی را می‌توان به دو دسته قابل تعدیل و غیرقابل تعدیل تقسیم‌بندی کرد.

وی ابراز داشت: عوامل خطر غیرقابل تعدیل مانند سن، جنس و... و عوامل خطر قابل تعدیل مثل چاقی، عدم تحرک، تغذیه نامناسب (مصرف نمک و چربی ) و دخانیات است.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل مصرف بالای قلیان در شهرستان باید این عامل را زنگ خطری تلفی کرد که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و نیاز است اطلاع‌رسانی وسیع و گسترده‌ای در ارتباط با آگا‌هی دادن به مردم در مورد خطرات و زیان‌های قلیان داده شود و این مهم محقق نمی‌شود به جز با همکاری‌های بین بخشی در سطح شهرستان که امیدواریم با تلاش دسته جمعی محقق شود.

برهان در ادامه از نیروهای بهداشتی خواست که برنامه‌های هفته سلامت قلب را با کیفیت مطلوبی برگزار کنند.

وی از راه‌اندازی مرکز تخصصی قلب سالم با خدمات‌رسانی رایگان در دشتستان خبر داد و اظهار داشت: به دلیل آمار بالای بیماری‌های قلبی عروقی در سطح شهرستان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، "مرکز تخصصی قلب سالم" را با هدف شناسایی بیماران قلبی عروقی و پیشگیری از این بیماری راه‌اندازی کرده است.

برهان گفت: تمامی افراد بالای 30 سال، در این مرکز خدماتی همچون اندازه ‌گیری فشارخون، BMI(شاخص توده بدنی)، چاقی شکمی، انجام آزمایشات و همچنین پیش بینی برآورد خطر ده ساله بیماری‌های قلبی را به صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار