۲ هزارو۲۰۰ مربی امور تربیتی استان البرز به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با حضور« محسن زارعی » معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی کشور روز دوشنبه در آیینی در این استان تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 28 February 2022

برنامه های نهاد امور تربیتی باید با نیازهای جامعه متناسب باشد

به گزارش «تابناک البرز» این آیین که در کانون فرهنگی تربیتی امام علی (ع) کرج به صورت حضوری و در بستر شبکه شاد برگزار شد از مربیان، معاونین پرورشی و مدیران آموزش و پرورش استان البرز تجلیل به عمل آمد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز دراین آیین گفت: مربیان امور تربیتی میراث داران انبیا و اسطوره خدمت به بشر،سازنده نسل معتقد، با ایمان و بانشاط در جامعه هستند.

« فرشته فهمیده » افزود: مربیان امور تربیتی می‌توانند الگوهای منطقی و صحیح اخلاقی و رفتاری را به دانش‌آموزان ارائه و آنها را از فرهنگ فاسد غرب برحذر دارند.

وی بیان داشت: تربیت و تزکیه انسان در قرآن مقدم بر آموزش آمده که نشان از اهمیت ویژه و اساسی این مقوله در زندگی بشریت دارد زیرا علم و آموزش بدون تربیت ، سعادت و آرامش روحی و روانی را برای فرد و جامعه به ارمغان نمی‌آورد.

وی تاسیس نهاد امور تربیتی را اقدامی ارزشمند از سوی شهیدان رجایی و باهنر دانست و خاطرنشان کرد: هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی فرصت مناسبی برای آشنایی نسل جوان با ارزش‌های اسلامی و پاسداری از این ارزش‌ها است.

فهمیده یادآورشد: برنامه‌های حوزه امور تربیتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان نقس موثری دارد.

وی تناسب برنامه‌های امور تربیتی با نیازهای جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد: مقوله تربیت همواره در همه جا وجود دارد که در این راه مدرسه، خانواده و رسانه مهمترین نقش را دارند.

وی ادامه داد: باید به توانمندسازی مربیان از طریق برگزاری دوره‌های کارگاهی توجه کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برنامه‌های تخصصی پرورشی باید در راستای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب توسعه و تقویت شود.

در این آیین لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی به " فرشته فهمیده  " معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز نیز اهدا شد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار