عضو شورای اسلامی کمالشهر گفت: توزیع ۲۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر هم اکنون در حال اجرا است و معابری که چندین سال خاکی بود در حال آسفالت شدن است.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ 29 April 2024

به گزارش «تابناک البرز» محسن افشار اظهار کرد: مهمترین وظیفه شوراهای اسلامی، نقش نظارتی است. بنابراین هر چه که شوراها بتوانند از لحاظ نظارتی بر عملکرد شهرداری‌ها قوی‌تر عمل کنند، سهولت کارها بیشتر و مشکلات کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه شوراها در رسیدگی به امور شهری و مردمی افزود: یکی دیگر از وظایف شوراهای اسلامی شهر ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی است. در حوزه مدیریت شهری دستگاه‌های مختلفی در سطح شهرها فعالیت دارند که شوراها در ایجاد هماهنگی با یکایک آنها نقشی مهم، حائز اهمیت و حساس بر عهده دارد.

افشار ادامه داد: شوراها می‌توانند بسیاری از اختلافاتی که بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها وجود دارد به واسطه اعتبار و ارتباطی که بین مردم و مسئولین داشته و منتخب مردم هستند، برطرف کنند. حوزه اجرایی از دیگر وظایف شوراها است. ممکن است نظر بر این باشد که این موضوع در حوزه شهرداری‌ها و نه شوراها است، اما معتقدم که کار اجرایی کار شوراها هم هست.

عضو شورای اسلامی کمالشهر بیان کرد: مسائلی مثل انتخاب شهردار، تفریغ بودجه، حسابرسی شهرداری، نظارت مالی، متمم بودجه و سایر بودجه، همه این موارد از مباحث اجرایی هستند که شوراهای اسلامی بیشتر از شهرداری‌ها درگیر آن هستند.

عضو شورای اسلامی کمالشهر با اشاره به بازگشایی‌های معابر در کمالشهر افزود: بازگشایی‌های مهمی در این دوره انجام شده و معبر چهل و پنج متری جنوبی از مهمترین این بازگشایی‌ها بوده است. احداث این معبر با کاهش چشمگیر در ترافیک داخلی کمالشهر همراه بوده و جنوب کمالشهر به جنوب خرمدشت متصل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین توافقاتی مهمی ایجاد شده است که می‌توان به توافق اولیه بازگشایی معبر از خیابان ثمره به خیابان باغ زمانی و معبر بیست و چهار متری، از خیابان شهید بهشتی به خیابان ولیعصر اول در شهرک پیشاهنگی اشاره کرد.

افشار در تشریح برخی اقدامات این شورا افزود: با اولویت بندی و شناسیایی معابر مهم در کمیسیون عمران، توزیع ۲۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر هم اکنون در حال اجرا است و معابری که چندین سال خاکی بود در حال آسفالت شدن است. خوشبختانه این اقدام رضایت شهروندان را نیز به همراه داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار