اسنادی در اختیار تابناک قرار دارد که اتفاقات مشابه فاجعه آزار معلولان اینبار در یک کمپ ترک اعتیاد در نظرآباد رخ داده است.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 30 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: چندی پیش خبر آزار معلولان در یک مرکز نگهداری از معلولان در شهرستان فردیس افشا و حتی فیلم‌هایی نیز در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد.
این فیلم‌ها و خبرهای مربوطه به شدت مردم را منزجر کرد و بسیاری خواستار برخورد جدی با عاملان بودند.
در همان زمان احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به شرایط مراکز ترک اعتیاد کشور گفته بود: "آماری داریم مبنی بر اینکه تنها 5 درصد از کمپ های ترک اعتیاد ما استاندارد هستند و در این کمپ‌ها نیز به دلیل نبود امکانات و استاندارد، از این اتفاقات (اتفاقات مشابه آزار معلولان و بستن آنها با طناب و زنجیر) می‌افتد."
حال اسنادی در اختیار تابناک قرار دارد که اتفاقات مشابه فاجعه آزار معلولان اینبار در یک کمپ ترک اعتیاد در نظرآباد رخ داده است.
بر اساس این اسناد، بیمارانی که برای ترک اعتیاد به این مرکز مراجعه کرده و تعدادی از آنها از بیماران دستگیر شده توسط نیروی انتظامی بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.
این خبر را محمد قیومی دادستان نظرآباد تایید و اعلام کرده است که به دنبال دریافت گزارشی از ضرب و شتم بیماران در یک کمپ ترک اعتیاد، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در همین راستا تیمی متشکل از فرمانده نیروی انتظامی نظرآباد، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، ماموران شبکه بهداشت و همچنین ماموران بهزیستی به اتفاق مقام قضایی به صورت سرزده از کمپ فوق بازدید و متاسفانه گزارش‌های دریافتی تایید شد.
این مقام ارشد قضایی افزود: از سوی دیگر بازرسی‌ها نشان می‌دهد که مالک این مرکز ترک اعتیاد به صورت غیر قانونی مدیریت را به فرد دیگری که دارای صلاحیت نبوده واگذار کرده و بسیاری از امکانات این مرکز نیز در حد استانداردها و قانون نیست.
لازم به توضیح است، پرونده‌ای در این راستا تشکیل، کمپ فوق پلمپ و بیماران به مراکز دیگر منتقل شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار