مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری البرز گفت: ایستگاه های شبانه روزی کنترل دام در گلوگاه های حساس از لحاظ ورود دام به مراتع استان مستقر می شوند.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 26 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» حامد فرضی در دومین نشست شورای معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز که به منظور بررسی عملکرد منابع طبیعی استان در سال گذشته و برنامه‌ریزی اقدامات سال جاری برگزار شد، به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی اشاره کرد و افزود: گیاهان مرتعی در جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی بیشترین تاثیر را دارند.

وی به موضوع آغاز فصل چرای دام در مراتع اشاره کرد و اظهار داشت: به همین منظور پروژه های کنترل دام که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌آید در قالب استقرار ایستگاه های شبانه روزی کنترل دام در گلوگاه های حساس از حیث ورود دام جزو اولویت های سالجاری این مجموعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز درصدد است برای رفع چالش‌ها در این حوزه و افزایش کمیت و کیفیت اقدامات مدیریتی کنترل عرصه‌های منابع طبیعی، با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان شرکت های دانش بنیان و استفاده اصولی از ظرفیت‌های مجموعه‌های مذکور، اقدام به پایش، مدیریت و حفاظت عرصه های منابع طبیعی به ویژه مراتع استان که درگیر چرای بی رویه دام هستند، کند.

فرضی با اشاره به سفر رئیس جمهور در فروردین ماه سال جاری و مصوبات این سفر، اضافه کرد: پیگیری مصوبات این سفر مربوط به حوزه های منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف سالجاری این مجموعه می باشد که همکاری و پیگیری همه جانبه معاونت ها در خصوص تحقق این امر را می طلبد.

وی بر تحرک‌بخشی و پیگیری مجدانه در بحث آبخیزداری که از تاکیدات رئیس سازمان  جنگل ها ، مراتع وآبخیزداری است ، بیان داشت: یکی از دغدغه های مسوولان به ویژه مقام معظم رهبری، مسائله حفاظت از خاک و آب است  که به جهت مواجهه کشور با بحران های مربوط به این حوزه ها، لزوم دقت نظر و پیگیری این مسائل، دو چندان می‌شود.

۳۷۰ هزار هکتار از ۴۳۰ هزار هکتار عرصه های ملی البرز را مراتع تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار