وزیر نیرو گفت: اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان قزوین نیاز به ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که طی فراخوانی، از سرمایه‌گذاران دارای اهلیت برای اجرای این طرح استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷ 28 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» علی‌اکبر محرابیان در جلسه شورای اداری استان قزوین به تشریح مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه طرحهای آبرسانی اشاره و اظهار کرد: شبکه آبیاری استان به دو سال زمان و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سفر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل سد بالاخانلو تامین شده که تا دهه فجر به پیمانکار تاکید شده آبگیری کند و در صورت کمبود اعتبارات از اعتبارات متمرکز وزارت نیرو تامین خواهد شد.

وی طرح آبرسانی از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا را مهمترین طرح آبرسانی ذکر کرد و افزود:  فراخوانی پیش‌بینی شده که به زودی برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه تعیین صلاحیت می‌شوند که حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مذاکرات خوب و مفصلی انجام شده و بانک‌ها پیشگام شده‌اند که برای رعایت قانون مکلف به برگزاری مناقصه هستیم و طی ماه‌های آینده انجام می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به قراردادی که برای آبرسانی ۹۶ روستای استان قزوین با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام به مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان منعقد شده، عملیات اجرایی آن آغاز و نهایتا ۳۰ ماهه به پایان می‌رسد که نیاز به پیگیری استاندار قزوین و تشکیل ستاد پیگیری در این زمینه دارد.

محرابیان خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه خط انتقال آب آبیک با عنایت دولت و شخص رئیس جمهور تامین و پروژه جان گرفته که با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست و مقرر شده در تیرماه خط انتقال و تصفیه‌خانه اضطراری آن تکمیل شود و مردم آبیک از آب سالم و باکیفیت سد طالقان برخوردار شوند.

وی بیان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های دانشگاه فنی و مهندسی شهرستان بوئین‌زهرا با حدود ۴ هزار دانشجو حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین این اعتبار به صلاحدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بستگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار