مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: کرونا به آموزش و پرورش نیز همچون سایر دستگاه ها آسیب وارد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶ 30 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، احمدرضا نوازنی در جمع خبرنگاران افزود:آسیب کرونا در حوزه آموزش و بیشتر در حوزه پرورش وارد شده اما معلمان در ۲۵ ماهی که آموزش به صورت مجازی بود، خدمات خوبی را در این شرایط سخت ارائه دادند البته می پذیریم که آموزش مجازی به اندازه آموزش حضوری موثر نبوده است.
وی یادآورشد: در این مدت با وجود مشکلات فراوان فرهنگیان آموزش و پرورش هیچگونه کوتاهی در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان نداشته و با بازگشایی مدارس جبران عقب افتادگی دانش آموزان در حوزه‌های مختلف با تشکیل کلاس‌های جبرانی در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در سند تحول بنیادین معلم رکن و محور اصلی تمام فعالیت های نظام تعلیم و تربیت معرفی شده است.
وی با گرامیداشت هفته معلم افزود: در راستای هفته گرامیداشت مقام معلم باید آنگونه که شایسته است این قشر را تکریم کرد که در سطح استان نیز آنچه در توان است در این راستا بکارخواهیم گرفت هرچندکه آنگونه که شایسته است نمی توان از زحمات این قشر قدردانی کرد.
وی ادامه داد: کار معلمین نسبت به تمامی علما و اساتید اهمیت بیشتری دارد چراکه پایه و اساس تربیت و تعلیم را بنا می کنند و هرچه این پایه محکم تر بنا شود در آینده نیز می توان بنای خوبی را بر این پایه بنیانگذاری کرد، به گفته مقام معظم رهبری هرچه در این مسیر سرمایه گذاری شود کم است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تاکید کرد: در سند تحول آموزش و پرورش معلم به عنوان یک رکن و محور معرفی شده و هرچه به این رکن بیشتر توجه شود بهتر است، همه فعالیت های آموزش و پرورش حول معلم شکل می گیرد، لذا هرچه به معلم توجه شود و معلم عالم و فقیه مبنای علم قرار گیرد، بیشتر می توان نسبت به مسیر تعلیم و تربیت اطمینان داشت.
نوازنی گفت: در راستای رفع مشکلات آموزش و پرورش باید تمامی دستگاه ها و مسئولین پای کار باشند، یکی از راه ها توجه به معیشت معلمان است که باید مورد توجه دولت و مجلس و دستگاه ها باشد. در این راستا مجلس لایحه رتبه بندی را تصویب کرد که دولت باید آیین نامه اجرایی آنرا تنظیم کند، وزارت آموزش و پرورش آیین نامه ای را به دولت برای تصویب ارائه کرده که البته هنوز به تصویب نهایی هیئت دولت نرسیده است.
وی بااشاره به برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم ادامه داد: برنامه ای برای تکریم معلمان و برگزیدگان مناطق و برخی پیشکسوتان آموزش و پرورش و.... استان برنامه ریزی شده و برگزاری برنامه در ۱۸ اردیبهشت تدارک دیده شده خوشبختانه امسال اولین سالی است که دولت یک هدیه ناچیز برای معلمان در نظر گرفته و اقدام به قدردانی از معلمان کرده است.
نوازنی با بیان اینکه مناطق ۱۵ گانه نیز جداگانه برای معلمان برنامه هایی را در نظر گرفته اند، با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هرچه در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان سرمایه گذاری شود کم است گفت: اگر آموزش و پرورش درست اصلاح شود پزشک، دانشگاه و کارمند درست می‌شود و دادگاه‌ها خلوت می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار