پایگاه اورژانس خیر ساز امیرکبیر اراک با حضور مسئولین افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 01 May 2022

 


استاندار مرکزی در این مراسم گفت: انجام کار خیر قبل از داشتن وضعیت خوب مالی، قلبی بزرگ می خواهد.

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه افزود: خوشبختانه در استان مرکزی و اراک تعداد خیرینی که احساس تکلیف کرده و در زمینه های مختلف از جمله حوزه ی سلامت ورود پیدا می کنند و خلاء های موجود را پر می کنند کم نیست.
وی یادآورشد: در این بین هستند کسانیکه که حتی در وضعیت اقتصادی کنونی و شرایط فعلی در جایگاه متوسطی هستند اما با دارا بودن قلبی بزرگ و روحی پاک اقدام به کمک کرده و برای آخرت خود،توشه فراهم می کنند.
وی ضمن قدردانی از خیرین حوزه سلامت تاکید کرد: تلاش می کنیم در دستگاه های اجرایی و تسریع در روند ساخت و تکمیل پروزه های خیر ساز به خصوص در حوزه سلامت، آسیب شناسی شده تا کمترین کاغذبازی مرسوم انجام و مدت زمان افتتاح و بهره برداری اینگونه پروژه ها کوتاه و کوتاه تر شود.
مخلص الائمه ادامه داد: اگر مسئولین قبل از شروع پروزه های خیر ساز مشکلات و موانع را از پیش رو بردارند، ضمن کوتاه شدن مدت ساخت و بهره برداری هر چه سریعتر آن، مردم نیز می توانند از خدمات ارائه شده بهره مند شوند.
استاندار مرکزی گفت: منطقه امیرکبیر اراک از جمله مناطق پرتردد و پرازدحام شهر اراک است و جانمایی این پایگاه می تواند کمک زیادی در ارتقاء خدمت ارائه شده توسط اورژانس کند.
وی افزود: تعداد پروژه های نیمه تمام در کشور که عمر اغلب آنها حتی از ۱۰ سال نیز بیشتر است حدود ۹۰ هزار پروژه است و اگر بودجه کل کشور را برای اتمام این پروژه ها اختصاص دهند حدود ۳۰ سال طول خواهد کشید،اما خیرین علی رغم حضور و کمک به دولت در بخش های مختلف نشان داده و ثابت کردند،هرگاه پروژه ای را شروع کرده اند تا انتها با قدرت ادامه داده و آن را به سرانجام می رسانند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در تعداد پایگاه از میانگین کشوری عقب هستیم.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: با توجه به اینکه در تعداد پایگاه های درون شهری در اراک کمبود شدید حس می شد، با کمک شهرداری، شورای شهر و البته خیرین حوزه سلامت تعداد ۱۰ پایگاه در سال گذشته هدف گذاری و کلنگ زنی شد.
وی یادآورشد: خوشبختانه پس از افتتاح دو پروژه خیر ساز که توسط (شرکت املاح معدنی،خیر محترم آقای حسینی) ساخته و به چرخه خدمت واگذار شده بود، سومین پروژه خیر ساز نیز که توسط خیر سلامت آقای صیادی زاده ساخته شده بود به اورژانس تحویل و وارد مدار ارائه خدمت شد.
وی تاکید کرد: این پایگاه در پارک امیرکبیر اراک با ۱۴۰ متر مساحت و حدود ۱۱ میلیارد ریال اعتبار ساخته و پس از واگذاری زمین توسط شهرداری و تکمیل و آماده سازی توسط دانشگاه و اورژانس، رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.
دکتر جمالیان گفت: امیداوریم تا پایان سال هر ۱۰ پروژه در اراک به بهره برداری برسد که با افتتاح و اضافه شدن این ۱۰ پایگاه سرعت و کیفیت خدمات ارائه شدن در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی ارتقاء و افزایش خواهد یافت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اورژانس پایگاه امیرکبیر اراک یکی از شلوغ ترین پایگاه های درون شهری است بطوریکه در طول ۲۴ ساعت شبانه روز حدود ۲۰ تا ۲۴ ماموریت را انجام می دهد که با راه اندازی پایگاه با ظاهری جدید و با کیفیت قطعا خدمات باکیفیت تری نیز به مردم منطقه ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه چهارمین پایگاه نیز هفته آینده بهره برداری خواهد شد افزود: خیرین حوزه سلامت، مجمع خیرین اورژانس گام بزرگ و موثری برداشتند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: هر پایگاه حدود ۱۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که خیرین متقبل شده اند و در مقابل نیز دانشگاه وظیفه تامین آمبولانس و تامین نیرو را بر عهده دارد که سعی می کنیم با اتمام هر پروژه کارهای اداری و تامین تجهیزات نیز انجام و سریعا به چرخه ی فعالیت اضافه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار