ذوالفقار مهدی زاده گفت: در برخی مناطق ماهدشت و نظرآباد به دلیل بافت زمین و برداشت های بی رویه کشاورزان چاه های آب به ماسه دهی افتاده اند.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ 28 May 2022
به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل آبفا البرز با اشاره به اینکه ذخیره آب سطحی سد کرج از ۹۸ درصد در سال گذشته به ۶۵ درصد رسیده است، گفت: سد طالقان هم با نسبت کمتری با روند کاهشی مواجه شد.
ذوالفقار مهدی زاده افزود: به تبع کاهش نزولات جوی افت چاه های آب شرب در حاشیه رودخانه شدیدتر می شود، بهبود وضعیت برق در تابستان می تواند به آبفا کمک کند چرا که ۱۰۰ درصد تامین آب استان البرز متاثر از تامین برق است.
وی اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد مشترکین آب در کشور از خدمات فاضلاب برخوردار هستند اما آمار مذکور در البرز به دلیل عقب ماندگی های سنوات گذشته ۳۵ درصد بوده و عمده خدمات فاضلاب مرتبط با کرج و شهر جدید هشتگرد است.
مهدی زاده با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به البرز ایجاد ردیف اعتباری برای نظرآباد و اشتهارد مصوب شد، تصریح کرد: با توجه به انبوه سازی ها و تراکم جمعیت در استان نیاز به فاضلاب روز به روز برای مردم حیاتی تر خواهد شد.
وی گفت: ایجاد شبکه فاضلاب در مناطقی چون مهرشهر، رجایی شهر و اسلام آباد به صورت پراکنده باقی مانده است، در برخی مناطق ماهدشت و نظرآباد به دلیل بافت زمین و برداشت های بی رویه کشاورزی چاه ها به ماسه دهی افتاده اند.
مهدی زاده افزود: آب چاه ها به مخازن منتقل شده و در صورت وجود رسوب، شست و شو انجام خواهد شد، بخشی از این موارد ممکن است به حوادث شبکه بازگردد و در صورتی که شهروندان اطلاعات را به ۱۲۲ منتقل کنند رسیدگی می شود.
وی ادامه داد: مدول سوم تصفیه خانه شماره ۲ کرج با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه برای تامین آب ۲۵۰ هزار نفر افتتاح می شود، مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در مهرشهر و خط انتقال ۶ کیلومتری محمد شهر هم به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل آبفا البرز در خاتمه گفت: با توجه به اینکه سرانه مخازن البرز نسبت به کشور پائین تر است، ۷ پروژه آبی به ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان و۲ پروژه فاضلاب به ارزش ۴۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود که اعتبار آنها در مجموع ۳۲۴ میلیارد تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار