معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
سبحانی : تفاهم نامه امور بیمه‌ای وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال جاری با بیمه دانا منعقد گردید که تغییر بسیار خوبی در تعهدات بیمه برای فرهنگیان رخ داده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 13 June 2022

یکی از دغدغه‌های همیشگی فرهنگیان علاوه بر مسائل معیشتی، مربوط به حوزه بیمه‌ها است به گونه‌ای که سقف بیمه و نوع خدمات بیمه‌ای در بحث سلامت همواره مورد نقد بوده است. اما اخیرا خبر‌های امیدوار کننده‌ای در این خصوص منتشر شده است.
معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ضمن بیان برخی مشکلات فرهنگیان در خصوص بیمه از تلاش‌های گسترده برای رفع برخی مشکلات در این حوزه خبر داد.
ایمان سبحانی نژاد، افزود:در پاسخ به دغدغه صریح رهبری مبنی بر لزوم حفظ شان، منزلت و سلامت جسمانی و روانی معلمان و همچنین در راستای سند تحول بنیادین، تفاهم نامه‌ای برای ارتقاء وضعیت بیمه‌ای فرهنگیان منعقد شد.
سبحانی گفت: تفاهم نامه امور بیمه‌ای وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال جاری با بیمه دانا منعقد گردید که تغییر بسیار خوبی در تعهدات بیمه برای فرهنگیان رخ داده است.
وی ادامه داد: این تفاهم نامه در نشستی که در دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع) و پس از ۳ ماه رایزنی و برگزاری نشست‌های متعدد برگزار شد، تحقق پیدا کرد.
معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس توافق صورت گرفته از این به بعد بیمه فرهنگیان از روش صندوقی به روش بیمه گری تغییر ماهیت می‌دهد.
سبحانی در خصوص برخی ویژگی‌های این نوع بیمه اظهار داشت: در تفاهم صورت گرفته با بیمه دانا، پوشش‌های بیمه‌ای بدون سقف خواهند بود.
وی ادامه داد: در دو موضوع عینک و دندان پزشکی که تعهدات بیمه‌ای مناسبی وجود نداشت، در تعهد جدید، برای عینک تاسقف ۱ میلیون دویست هزار تومان و برای خدمات دندان پزشکی تا سقف ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان از هزینه‌ها را بیمه متقبل می‌شود.
سبحانی با اشاره به تلاش گسترده‌ای که برای بهبود و ارتقاء سطح زندگی فرهنگیان صورت می‌گیرد افزود: با پیگیری‌های زیادی که صورت گرفته است، تفاهم نامه‌ای در حال بررسی و انعقاد است که بر اساس آن بانک ملی، کارت ۵۰ میلیون تومانی خرید در اختیار فرهنگیان قرار می‌دهد که در صورن نهایی شدن در اختیار فرهنگیان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: رایزنی‌های زیادی با بانک ملی در راستای کمک به وضعیت رفاهی فرهنگیان و دادن امتیازاتی در حال انجام است که در صورت نتیجه بخش بودن این رایزنی‌ها، خبر رسانی خواهد شد.
سبحانی در پایان گفت: در این دولت تلاش‌های زیادی برای بهبود معیشت و رفاه فرهنگیان صورت می‌گیرد که برخی ازاین تلاش‌ها از جمله موضوع بیمه به نتیجه رسیده و برخی دیگر هم در حال نهایی شدن و برخی هم در مرحله رایزنی است که امیدواریم در ادامه یک به یک به نتیجه برسند و خبر‌های خوش در این زمینه همچنان در راه باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار