معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز از اجرای طرح کشوری آموزش سمپاشی کشاورزی با پهپاد در این استان با هدف آموزش و اشتغالزایی هرچه بیشتر مددجویان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ 02 July 2022

اشتغالزایی با پهپاد کشاورزی برای مددجویان کمیته امداد البرز

به گزارش «تابناک البرز» شاهین رضایی گفت: این طرح برای فرزندان مددجوی مورد حمایت ۱۳ استان در استان البرز برگزار شد.

وی بیان داشت: با توجه به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای توانمندسازی اقتصادی مددجویان و پذیرش فناوری پهپاد در کشاورزی، همچنین ظرفیت بالای اشتغال‌زایی در این بخش، کارگاه‌های آموزشی برای اشتغال در طرح نوین پهپاد برگزارشده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز بابیان اینکه این آموزش در چند مرحله مقدماتی به مددجویان آموزش داده می‌شود، افزود: هر گروه سه نفره شرکت‌کننده در این دوره آموزشی از تسهیلات قرض‌الحسنه برای  خرید پهپاد و شروع به کار استفاده می‌کنند.

رضایی، برگزاری کارگاه آموزشی این طرح نوین از خدمات کشاورزی را در قالب الگوی راهبری شغلی و در یک برنامه فشرده برای مددجویان عنوان کرد و گفت: از بین  ۱۳۰ نفر داوطلب شرکت‌کننده، پس از استعداد سنجی و مصاحبه‌های مربوط ۶۵ نفر حایز شرایط شرکت در دوره شدند که بر اساس تعهد راهبر شغلی پس از اتمام موفق دوره آموزشی اشتغال آنان فراهم می‌ شود.

وی یادآور شد: پیش از این سم‌پاشی به روش استفاده از تراکتور و یا دستی انجام می‌شد اما امروز با این روش نوین بخشی از مشکلات کشاورزان حل می‌شود و این طرح علاوه بر کمک به خودکفایی فرزندان مددجو سعی در نقش‌آفرینی در بهبود فرآیند زنجیره ارزش کشاورزی کشور دارد.

کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز ۵۳ هزار نفر را زیر چترحمایتی خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار