مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: 13 مرکز ترک اعتیاد میان مدت اقامتی با مجوز اداره کل بهزیستی در این استان فعالیت دارند .
کد خبر: ۱۰۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 04 October 2015
تابناک بوشهر: حسین اسدی راد افزود : از اول سالجاری تاکنون هزار و 128 نفر به این مراکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه پارسال دو هزار و 331 نفر در مراکز درمان اعتیاد درمان شدند تصریح کرد: مراکز ترک اعتیاد دارای یک پزشک به عنوان مسوول فنی، مددیار دوره دیده به عنوان مدیر داخلی و مددیار خانواده هستند که توانمند سازی و درمان مددجویان را دنبال می کنند.

اسدی راد در خصوص مراکز ترک اعتیاد بدون مجوز نیز اظهار کرد: یک سری مراکز فاقد مجوز در استان شناسایی شده که با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر تعدادی از این مراکز تعطیل و تعدادی نیز برای دریافت مجوز و استانداردهای لازم هدایت شدند.

وی اضافه کرد: تیم های نظارتی ویژه ای در مرکز و شهرستانهای استان بر مراکز ترک اعتیاد نظارت دارند.

اسدی راد گفت: بیشتر مراکز ترک اعتیاد در استان بوشهر در فضای استیجاری مستقرند و با توجه به اجاره بهای بالا این مراکز با محدودیت فضا روبه رو هستند.

وی خاطر نشان کرد : براساس قانون سازمانی 50 درصد هزینه درمان افرادی که در مراکز ترک اعتیاد میان مدت اقامتی بستری می شوند را بهزیستی پرداخت می کند و مابقی این هزینه را باید فرد پرداخت کند که در این بخش با مشکلاتی روبه رو هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهرگفت: باتوجه به هزینه های بالا و توان پایین مددجویان در پرداخت هزینه ها، حضور خیرین برای کمک به این افراد ضروری است.

اسدی راد افزود: براساس تفاهم نامه اداره کل بهزیستی و فنی و حرفه ای استان بوشهر افرادی که در مراکز ترک اعتیاد حضور دارند با هدف توانمند سازی، این افراد آموزشهای مهارتی و شغلی را فرا می گیرند.

وی بیان کرد: برهمین اساس پارسال 43 نفر از افرادی که در این مراکز مهارت های شغلی را فراگرفتند تسهیلات اشتغال به میزان 150 تا 300 میلیون ریال پرداخت شد.

اسدی راد افزود: امسال نیز تاکنون 69 پرونده برای دریافت تسهیلات اشتغال آماده شده است.

وی اظهار کرد: ایجاد شغل مناسب و فضای متفاوت نسبت به گذشته برای مددجویانی که در مراکز ترک اعتیاد حضور دارند یکی از راههای پیشگیری از برگشت به اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: اگر مردم از کمپی شکایت و یا پیشنهاداتی داشته باشند می توانند با بخش پاسخگویی به شکایتها و یا کمیسیون ماده 26 استانی بهزیستی مراجعه و شکایت کنند.

اسدی راد افزود: استان بوشهر هرچند از نظر اعتیاد جزو استانهای پرخطر نیست اما وجود یک نفر معتاد نیز برای یک منطقه سنگین است و باید کارهای پیشگیرانه لازم در این خصوص انجام شود.

وی برضرورت ارایه مهارت های زندگی و توانمند سازی جوانان در مدارس و دانشگاهها برای پیشگیری از معضل اعتیاد در جامعه تاکید کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار