کد خبر: ۱۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱ 05 March 2015
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با بیان اینکه وضعیت کتابخانه‌های البرز جای نگرانی دارد، گفت: البرز از لحاظ ساختار کتابخانه ها در ردیف ۲۲ استان ها قرار دارد.
به گزارش تسنیم شمس الله فلاح در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که بعد از ظهر امروز با حضور نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کرج و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت کتابخانه های البرز جای نگرانی دارد اما می توان اقداماتی برای بهبود آن انجام داد.
وی افزود: البرز از لحاظ ساختار کتابخانه ها در ردیف 22 استان ها قرار دارد و این درحالی است که نسبت به دیگر استان ها فاصله کمتری با پایتخت داشته و از جمعیت بیشتری نیز برخوردار است.
مدیرکل کتابخانه های البرز بیان کرد: در شهرستان کرج تنها 7 کتابخانه وجود دارد و با احتساب کتابخانه های محمدشهر و ماهدشت به 17 عدد می رسد.
وی با بیان اینکه دانش آموزان و جوانان سرگردانند و نسبت به وضعیت کتابخانه ها اعتراض دارند، تصریح کرد: شهرستان کرج با حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت فاقد کتابخانه مرکزی است و کتابخانه امیرکبیر تنها دارای 25 صندلی برای آقایان و 30 صندلی برای بانوان است. فلاح ضمن درخواست حمایت از نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و مسئولان مربوطه اظهار داشت: اگر شهرداری کرج نیم درصد سهم کتابخانه ها را پرداخت کند با سود آن فصلی یک کتابخانه در شهرستان کرج افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه کتابخانه های البرز از نظر استاندارد نسبت به دیگر استان های کشور یک به 10 است، گفت: از 450 هزار دانش آموز موجود در البرز تنها 40 هزار دانش آموز عضو کتابخانه ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار