مروری بر روزنامه های امروز دوازدهم مهر ماه؛
30 ماه تاخیر با پیچ و خم نفس گیر برای بزرگ ترین پروژه شهری و ايجاد حاشيه ها به دليل انجام ندادن وظايف در دستگاه های اجرایی در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع حذف 72 فعال فرهنگي از پوشش بيمه و بازدارنده نبودن تخلیه غیرمجاز فاضلاب پرداخته اند.
کد خبر: ۱۰۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 04 October 2015
30 ماه تاخیر با پیچ و خم نفس گیر برای بزرگ ترین پروژه شهری و ايجاد حاشيه ها به دليل انجام ندادن وظايف در دستگاه های اجرایی در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع حذف 72 فعال فرهنگي از پوشش بيمه و بازدارنده نبودن تخلیه غیرمجاز فاضلاب پرداخته اند.

در ادامه می‌توانید، روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های یکشنبه دوازدهم مهر ماه را مرور کنید.

»
روزنامه خراسان شمالی« تیتر یک امروز خود را به موضوع بهره برداری از بزرگ ترین پروژه شهری اختصاص داده است. خراسان شمالی در این گزارش با تیتر «بزرگ ترين پروژه شهري بالاخره آماده بهره برداري شد» می نویسد:اين پروژه که روزگاري صحبت از تخريب آن بود، امروز آماده بهره برداري شد و لذا جاي شکر دارد اگرچه حدود 30 ماه تاخير دارد و براي رسانه ها نيز پرپيچ و خم و نفس گير بود ولي خدا را سپاس که امروز جان گرفت و خبرها و گزارش هاي رسانه ها و روزنامه «خراسان شمالي» اثر بخش شد.« در حال حاضر پروژه تقاطع غير هم سطح بجنورد آماده بهره برداري است و کارهاي عمراني پل به طور کامل اتمام يافته است و فقط يک سري کارها مانند نورپردازي در حال انجام است که تا يکي ،2 روز آينده به اتمام مي رسد و اين تقاطع در حال حاضر قابليت بهره برداري را دارد و فقط تصميم مديريتي شهرداري، شوراي اسلامي شهر و سئولان استاني باقي مي ماند » این سخن معاون فني و عمران شهرداري بجنورد است.


همچنین
این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع حاشیه هایی که به دلیل انجام ندادن وظایف در دستگاه های اجرایی ایجاد می شود پرداخته است. خراسان شمالی در این گزارش با عنوان« انجام ندادن وظايف عامل ايجاد حاشيه هاست» می نویسد:« ما هم اکنون به لحاظ فيزيکي از امنيت مطلوبي برخوردار هستيم اما اگر در متن حاشيه هايي ايجاد مي شود به دليل انجام ندادن وظايف خودمان در دستگاه اجرايي است» این سخن استاندار خراسان شمالي است. او در مراسم صبحگاه مشترک نيروي انتظامي با اشاره به اهميت حضور مردم در صحنه هاي مختلف انقلاب اسلامي طي 36 سال گذشته،گفت: نظام اسلامي ما اقتدار خود را از اقتدار و حمايت کامل مردم دارد.

پرويزي گفت:« قطعاً بخشي از اقتدار ما به اقتدار نيروي نظامي و انتظامي بستگي دارد اما آن چه که براي ما اقتدار پايدار ايجاد مي کند استقلال در همه بخش هاست و براي داشتن اقتداري کامل بايد در همه بخشها بر توانايي هاي خودمان متکي باشيم در غير اين صورت وابستگي ما در برخي بخش ها بر بخشهاي ديگر نيز تأثير مي گذارد ما هم اکنون در بخش هاي نظامي و انتظامي با درايت رهبري، اقتدار کاملي داريم اگر در دستگاه هاي اجرايي درست عمل کنيم و وظايفمان را به خوبي انجام دهيم و با مردم خالصانه رفتار کنيم ديگر خيلي به حضور نيروي انتظامي نياز نيست همان گونه که نيروهاي اورژانس هنگام وجود بيماري ورود پيدا مي کنند اگر سيستم اداري کشور هم درست عمل کند ديگر نيازي به درمان نيست و اگر مسير درستي را انتخاب کنيم مردم قطعاً به ما اعتماد مي کنند و در اين شرايط امنيت ملي پايدار و تقويت مي شود»

او در سخنان خود ضمن ابراز به اینکه اقتدار ملي ما قطعاً در گرو جلب اعتماد مردم ماست و بايد خودمان را خادم مردم بدانيم و در اين زمينه غفلت نکنيم.

فرمانده انتظامي خراسان شمالي هم در اين مراسم با اشاره به برقراري امنيت در کشور مان از جمله امنيت مطلوب در استان، آن را حاصل تعامل خوب مردم با نيروهاي نظامي و انتظامي و همکاري تمام مسئولان دانست در اين بين نقش مردم بسيار پررنگ و حائز اهميت است.

سردار مظاهري در سخنان خود گفت: مردم کشور ما چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران پس از جنگ تحميلي و در مقابله با فتنه ها همواره پشتيبان نظام بوده اند و از رهبري اطاعت کرده اند به همين دليل ايران اسلامي امروز در منطقه آشوب زده خاورميانه از امنيت کاملي برخوردار است.

او در سخنان خود ضمن تسليت به خانواده هاي داغدار فاجعه منا آن را نتيجه بي لياقتي حکام سعودي دانست و یادآوری کرد که اگر امروز دشمنان ما جرأت داشتن چشم طمع به کشورمان را مانند کشورهاي همسايه ندارند به دليل همراهي مردم با نظام اسلام و تبعيت مردم از رهنمودهاي رهبري است.

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع حذف شدن 72 فعال فرهنگي و قرآني استان از پوشش بيمه تامين اجتماعي پرداخته است.خراسان شمالی در این گزارش با عنوان « حذف 72 فعال فرهنگي از پوشش بيمه » می نویسد:تا 2 سال گذشته سهميه اي مبني بر معرفي فعالان فرهنگي و قرآني براي تحت پوشش بيمه قرار گرفتن داشتيم که به دليل بدهي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به تامين اجتماعي، فعالان فرهنگي و قرآني از بيمه هنرمندان حذف شدند.این سخن مسئول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان شمالي است.قبل از این نیز هاشم شيرازيان گفته بود 90 نفر از فعالان فرهنگي تحت پوشش بيمه قرار گرفته بودند که پس از اين اتفاق تنها 18 فعال فرهنگي از مزاياي اين بيمه بهره مند هستند.

«روزنامه اتفاقیه » نیز تیتر یک امروزش را به موضوع بازدارنده نبودن جریمه ها و قوانین برای تخلیه غیرمجاز فاضلاب اختصاص داده و در گزارشی با عنوان «جرائم تخلیه غیر مجاز فاضلاب در استان بازدارنده نیست» می نویسد:«جریمه ها برای این اقدام بسیار ناچیز است و گاهی توسط رانندگان به سخره گرفته میشود تخلیه های غیرمجاز معمولاً در ساعات پایانی شب و زمانی که مأموران حضور ندارند و یا حضور کمتری دارند انجام می شود و بر این اساس آمار درستی از تانکر داران متخلف و یا میزان تخلف آ نها در دست نیست.برای رصد و بررسی بهتر و مناسب تر فعالیت تانکر داران باید شرکت هایی تأسیس شود و ساماندهی آ نها را بر عهده گیرد تخلفات در این زمینه توسط گشت ها گزارش می شود اما تمامی تخل فها قابل شناسایی و کشف نیست »این سخن علی اصغر مطهری مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نیز از تشدید نظارت برفعالیت تانکر داران خبر داد و گفت:امسال 16 دستگاه تانکر حمل فاضلاب خانگی را بر عهده دارند که تاکنون یک هزار و 452 سرویس فاضلاب را در محل های مشخص شده تخلیه کرده اند.

او در سخنان خود گفته بود:امسال یک مورد تخلف مربوط به تخلیه غیرمجاز کشف و شناسایی شده که منجر به توقیف خودرو شده است برای جلوگیری از ارتکاب این تخلفات، باید جریمه ها بیشتر و بازدارند ه تر وضع شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز با گلایه از تردیدهای مطرح شده در آمار تخلیه غیرمجاز فاضلاب خانگی در استان گفته است مردم دل خوش فعالیت مسئولان و متولیان هستند و مسئولان در آمار خود تردید دارند.محیط زیست متولی کنترل تخلفات زیست محیطی و تخلیه غیرمجاز فاضلاب های خانگی توسط تانکر داران است و شایسته نیست که عنوان کند آماری از آن ندارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار