کد خبر: ۱۰۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 04 October 2015
ادارات کل اوقاف و امور خیریه و زندان‌های استان البرز به منظور همکاری‌های فرهنگی، قرآنی تفاهم‌نامه منعقد کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، مدیرکل زندان‌های استان ضمن معرفی فعالیت‌ها و وظایف این مجموعه به اهمیت کار فرهنگی در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه خلاء فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در زندان‌ها مشهود است که امیدواریم با این تفاهم‌نامه بتوان بخشی از این کمبود را برطرف کنیم .

جبار باقری افزود: به یقین یکی از راه‌ها و راهکارهای اصلاح و تربیت افرادی که برای گذراندن دوران محکومیت در زندان‌ها به سر می‌برند فعالیت‌های قرآنی است و آشنا کردن آن‌ها با قرآن که شفاء و نعمت است به استناد آیات آن و می‌تواند انسان را مورد تادیب و تربیت قرار دهد.

مدیر کل اوقاف استان البرز نیز در ادامه این نشست درباره کمبودهای فرهنگی و فرصت‌های فراوان و موانعی که متاسفانه بر سر راه حرکت در مسیر برطرف کردن کمبودها و استفاده از این فرصت‌هاست اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم جهادی و برای رضای خدا عمل کنیم نباید این موانع ما را دلسرد کند و به یقین مانع انجام وظیفه نخواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی افزود: مهمترین و عمده‌ترین فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت در حوزه قرآن است که اوقاف با تدابیر نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان در این راستا به صورت جدی کارهای مثبتی را انجام داده است و در حال گسترش آن است.

وی در ادامه با قدردانی از پیگیری‌های اداره کل زندان‌های استان در جذب فعالیت‌های فرهنگی قرآنی آن را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر برشمرد و تاکید کرد: هرکس در هر صنف و گروهی نیاز و احتیاج به قرآن دارد و هر چه این غذای روحی بیشتر در اختیار او قرار گیرد ویتامین‌های معنوی بیشتری باعث تقویت روح می‌شود.

مدیرکل اوقاف البرز با بیان این نکته که فرهنگ متاسفانه همیشه و همه جا مظلوم واقع شده گفت: جای تقدیر ویژه دارد که در مجموعه شما ( اداره کل زندان های استان البرز) پیگیری‌های جدی و فراوانی برای فعالیت‌های فرهنگی قرآنی از جمله آشنایی افراد زندانی با قرآن به واسطه محافل انس با کلام الله مجید آموزش و حفظ صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار