استاندار قم گفت: باید ظرف ۲۰ روز آینده با حضور رئیسان دستگاه های مسوول، نسبت به نحوه حمایت از فعالان صنایع دستی استان تصمیمات کاربردی در حوزه تسهیلات، اشتغال و بازار فروش اتخاذ شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 15 September 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی در نشست با انجمن‌های صنایع‌دستی استان قم، بیان کرد:  می‌توان در طول هفته یک روز مانند روزبازارهای رایج در یک مکان مناسب جهت فروش محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان اختصاص داد.

استاندار قم ادامه داد: امکان تعریف لکه‌هایی در شهرک‌های صنعتی که قابلیت فعالیت کارگاهی جهت استقرار هنرمندان صنایع‌دستی را دار هستند را هم می‌توان دنبال کرد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر وارد شهر قم می‌شوند که توسعه صنایع‌دستی در کنار تکمیل و توسعه سایر زیرساخت‌ها می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران داشته باشد.

وی ادامه داد: بازار شمسه قم نیز از ظرفیت های موجود در زمینه توسعه بازارهای فروش صنایع دستی است که می توان نسبت نحوه استفاده از آن با شهرداری رایزنی کرد.

ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز اشتغال را از اولویت‌های دولت سیزدهم یاد کرد و بیان داشت: صنایع‌دستی، قابلیت ایجاد اشتغال بسیار بالایی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار