رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا گفت: ما «برنامه نویسی نوبت دهی مکانیزه» را «طراحی» و «نهایی» کردیم که اولا لازمه ی اینکار داشتن کارت هوشمند توسط راننده است و اگر اجرا شود، از ۲ دوربین پلاک خوان، شماره پلاک ماشین ثبت و از طریق پیامک به راننده ارسال میشود و بار، ساعت بار و کد پستی مقصد ثبت و از تخلف پیشگیری میشود.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ 17 October 2022

به گزارش تابناک مازندران، مصطفی قدمی امروز دوشنبه ۱۴۰۱/۷/۲۵ در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نکا، گزارش عملکرد ۶ماهه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان را در ۴ بخشِ «داخلی و نگهداری راه»، «راه سازی»، «فنی» و «حمل و نقل جاده ای» تشریح کرد. 

نوبت دهی مکانیزه باربری بزودی در نکا اجرا میشود
نوبت دهی مکانیزه باربری بزودی در نکا اجرا میشود  

 

وی «پاکسازی مسیر» را یکی از مهمترین کارهای دائمی و هرروزه راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد، بطوریکه؛ دیروز مسیر کمربندی پاکسازی شد و امروز جاده نیروگاه و مسیر گلورد در حال پاکسازی است که اینکار بصورت هفتگی انجام میشود و هرچند اینکار در زیباسازی منظر به چشم نمی آید اما در شهرستانهای مجاور کنار نیوجرسی ها و حاشیه راهها، تفاوت احساس میشود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه عنوان کرد: ۲۷۰ عدد «تابلو علایم» نصب کردیم و نمک پاشی و برف روبی را در مسیر هزارجریب در فصل زمستان انجام دادیم که همکاران ما با عشق مثال زدنی بصورت شبانه روزی با اسکان در راهدارخانه جهت بازگشایی راهها تلاش میکردند.

قدمی بهترین کار جهت آشکارسازی مسیرها در مه گرفتگی را «خط کشی» دانست و گفت: در این راستا، گلبستان تا کرداب ۱۷ کیلومتر، سه راه بندبن به لائی ۱۰ کیلومتر، گلورد ۱۴ کیلومتر، طوسکلا و حسین آباد ۹ کیلومتر و مسیر گوهرباران به نیروگاه ۷ کیلومتر را خط کشی کردیم و اکنون در حال خط کشی مسیر کمربندی می‌باشیم.

وی با بیان اینکه، مشکل پل روستای در مزار را حل و پل روستای تجرخیل را ساماندهی کردیم گفت: لکه گیری محوری نیز داشتیم که بیشتر در مسیر بندبن به لائی بود که حدود ۵۲۰ تن آسفالت استفاده شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا یکی از مهمترین موضوعاتی را که در یکی دو سال گذشته باعث کاهش آمار فوتی شد را «اجرای آرام ساز استاندارد» قلمداد کرد و گفت: ۷ مورد آرام ساز استاندارد نصب کردیم که هر کدام حدود ۱۰ تن آسفالت مصرف کرد، به اضافه ی تابلو علائم و ... که در مجاورت آن نصب شد، باعث گردید که در ۶ماه گذشته در جاده نیروگاه فوتی نداشته باشیم، بطوریکه در سال ۱۳۹۹ ، فقط در این جاده ۷ نفر فوتی داشتیم.

قدمی با اشاره به اینکه، اجرای تبصره ۱ ماده ۶ قلع و قمع ساخت و ساز که یکی از وظایف مهم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است ، عنوان کرد: فقط در یکسال گذشته ۱۲ مورد انجام دادیم چراکه، بیت المال حق مردم است و اقدام دیگر را «جلوگیری از حفاری دستگاههای خدمات رسان» مثل؛ آب، گاز و فیبر نوری دانست.

وی اجرای ۱۲۵ نیوجرسی در محور کمربندی(جلوی مزار، پل خشک آب بندان) بطول ۵۰۰ متر که هر سال حادثه های وحشتناک اتفاق می افتاد را اقدام دیگر این اداره برشمرد بطوریکه، اکنون که ۳ ماه از نصب آن میگذرد، هیچ حادثه ی زخمی یا فوتی نداشته ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که این اداره برای اولین بار در مازندران اجرا کرد، «آشنایی با امداد و نجات» قلمداد کرد که مدرس هلال احمر، تمامی دوره های امداد و نجات را به همکاران ما آموزش داد.

قدمی موضوع دیگر را «راه سازی» عنوان کرد که بیشترین دغدغه ی مردم و مسئولین شهرستانی «مشکلات راه» است که استاندار مازندران به همراه مسئولین استانی در اقدامی بی سابقه در اول فروردین ۱۴۰۱ به منظور تبیین اهمیت راه منطقه هزارجریب، به آنجا سفر و به صورت گسترده از تمامی روستاها بازدید کرد و گزارش آن به ما رسید.

وی همچنین گفت: در یک ماه گذشته نیز از چند مسئول استانی جهت شرکت در مراسم یادواره شهدا به روستای بادابسر رفتند و آنجا نیز بحث اصلی از طرف آنها و مردم «موضوع راه» بود و جهانیان مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با جدیت این کار را انجام داد و به ما کمک کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا اجرای میکروسرفیسینگ در کمربندی نکا به طول ۱۹ کیلومتر را اقدام دیگر این اداره عنوان کرد، بطوریکه، آمار چپ کردن ماشین را کاهش داده است و همچنین اظهار کرد: یکی از دغدغه های مردم هزارجریب روکش آسفالت بالا زرندین تا پایین زرندین بود که بعد از سال ۱۳۶۴ ، امسال بطول ۳ کیلومتر تحقق یافت.

قدمی اضافه کرد: محور لایی به طول ۳کیلومتر و مسیر گلورد ۱کیلومتر «آسفالت» و روستاهای لاکتراش ۲/۵ کیلومتر، برما ۱/۵ کیلومتر، لائی رودبار ۱ کیلومتر، شیت ۵۰۰ متر، زروم ۱ کیلومتر، ولامده ۱ کیلومتر، یعقوب محله ۵۰۰ متر و محور نیروگاه ۲ کیلومتر «بیس و آسفالت»، جمعا ۲۰ کیلومتر با اعتب

ار ۲۸/۵ میلیارد تومان به اضافه میکروسرفیسینگ که ۲۰ میلیارد تومان در طی ۶ ماه اخیر انجام شد.

وی افزود: در موضوع «فنی و ابنیه ای» نیز اقداماتی در دست اجرا داریم که، اجرای پل روستای درویشان به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان و زیرگذر روستای گل خیل که تا چند ماه دیگر به اتمام می‌رسد و «شن ریزی» نیز اقدام دیگر است که برای ۲۲ روستا توانستیم انجام دهیم و کار دیگری که با ماشینهای اداری انجام دادیم ، اجرای مسیر بندبن ، تجرخیل و حسین آباد را با مصالح رودخانه ای و ... است که ۸ کیلومتر مسیر اصلی را بصورت کامل با گریدر، قلتک، آب پاش، لودر و کامیون اداره بدون قرارداد با پیمانکار و بدون یک ریال پول جاده سازی کردیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا اظهار کرد: «مرمت نقاط رانشی» که یکی دیگر از فعالیتهای ما است، حدود ۳۰۰ متر از منطقه لائی و استخر‌پشت را با «بیس و آسفالت» مرمت کردیم که این دو مسیر، مجموعا ۳ کیلومتر میباشد.

قدمی با اشاره به اینکه، در موضوع «حمل و نقل» که در شهرستان «نکا» حدود ۱۲۰۰ راننده کامیون داریم، نکا بعد از «آمل» دومین مرکز کامیونداران استان مازندران محسوب میشود که بیشتر رانندگان ما اهالی روستاهای «زرندین»، «آبلو»، «کمیشان» و «قلعه سر» می‌باشند.

وی نکا را دارای پتانسیل بسیار بالایی برای حمل و نقل دانست که شاید در استان بی نظیر باشد بطوریکه بزرگترین کارخانه سیمان مازندران و تنها سیلوی قلعه نگهداری گندم استان در نکا قرار دارند، برای نیروگاه نکا نیز هر روز حداقل ۳۰ تریلی سوخت حمل میشود، باغهای مرکبات، هلو، شلیل و ... در نکا وجود دارد و ۲ شهرک صنعتی نیز در نکا داریم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا در ادامه خبر داد: در اقدامی دیگر درصدد هستیم برای اولین بار در ورودی شهرک صنعتی با گذاشتن کانکس از نکاییها کامیون تامین و برای آنها بارنامه صادر شود چراکه تردد بدون بارنامه وحشتناک است.

قدمی توزیع ۹۷۰/۰۰۰ حلقه(برابر با ۵۰۰۰ جفت) لاستیک دولتی در یکسال گذشته به رانندگان اتوبوس که یک عدد شگفت انگیز است را اقدام مهم دیگری برشمرد چراکه قیمت لاستیک در بازار ۹ میلیون تومان است.

وی یکی دیگر از اقدامات را «برگزاری جلسات منظمی» عنوان کرد که با روستاییان محترم و راکبین موتورسیکلت با حضور فرمانده پلیس راه، در مساجد و حسینیه ها برگزار میکنیم تا فرهنگ ترافیک را ترویج دهیم که در این راستا و در طول دو سال گذشته، ۲۲۰ کلاه کاسکت و حدود ۴۰۰ علایم رانندگی در هزارجریب و روستاهای پرجمعیت و بین موتور سوارانی که مدارک دارند توزیع شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا عنوان کرد: عمده بارهای شهرستان نکا سیمان است، بطوریکه طبق آمار، ۶۷درصد بار نکا «سیمان»، ۱۵درصد «مرکبات» و ۱۵درصد «آرد و گندم» است و همچنین اعلام کرد: از ۱۲۰۰ راننده کامیون در نکا ۷۰۰ نفر راننده ی کارخانه سیمان میباشند که همه آنها نکایی هستند.

قدمی بیان کرد: از آنجاییکه از حدود ۴۰ سال قبل تاکنون، سیستم حمل و نقل نکا سنتی است و این روش باعث دعوا و درگیری میشود، ما «برنامه نویسی نوبت دهی مکانیزه» را «طراحی» و «نهایی» کردیم که اولا لازمه ی اینکار داشتن کارت هوشمند توسط راننده است و اگر اجرا شود، از ۲ دوربین پلاک خوان، شماره پلاک ماشین ثبت و از طریق پیامک به راننده ارسال میشود و بار، ساعت بار و کد پستی مقصد ثبت و از تخلف پیشگیری میشود.

وی گفت: «گشت منظم کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی» اقدام دیگر ما است که هر روز همکاران ما در پلیس راه ساری، پلاک و مدارک رانندگان سواری، اتوبوس و کامیون را چک میکنند تا از حمل بار ممنوعه جلوگیری نمایند و همچنین در منطقه هزارجریب نیز چون باسکول وجود ندارد و دارای معادن زیادی میباشد و تخلف زیاد است، با وجود ۳ دستگاه توزین سیار(باسکول) که در استان مازندران، یک دستگاه را در سه راه بندبن مستقر و ماشینهای متخلف را وادار به وزن میکنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا در پایان، در حال حاضر خطرناکترین نقطه در شهرستان نکا را، عبور شرکت حلاوت دانست و آمار فوتی های امسال تصادفات در شهرستان را ۱۴ نفر و ۲۹درصد اعلام کرد، بطوریکه نسبت به پارسال که ۱۹ نفر فوتی داشتیم، «یک سوم» و حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

خبر: الهام زارعی 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
مهندس مصطفی قدمی
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا
یکی از بهترین مدیران نکا هست،
درود بر ایشان
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
نوبت دهی مکانیزه باربری بزودی در نکا اجرا میشود

تابناک
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا گفت: ما «برنامه نویسی نوبت دهی مکانیزه» را «طراحی» و «نهایی» کردیم که اولا لازمه ی اینکار داشتن کارت هوشمند توسط راننده است و اگر اجرا شود، از ۲ دوربین پلاک خوان، شماره پلاک ماشین ثبت و از طریق پیامک به راننده ارسال میشود و بار، ساعت بار و کد پستی مقصد ثبت و از تخلف پیشگیری میشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار